معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ضمن دعوت از هیئت‌های مذهبی برای فعالیت در ایام شادی ائمه(ع) از جمله ماه ربیع‌الاول گفت: به همان میزان که در عزاداری ائمه از اجر الهی بهره‌مند می‌شویم در مراسم شادی هم از الطاف الهی بهره‌مند هستیم.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در در پاسخ به این سؤال که آیا هیئت‌های مذهبی کشور که طی ماه‌های محرم و صفر بسیار فعال بودند، در ماه‌های شادی ائمه(ع) از جمله ربیع‌الاول هم همانقدر فعال هستند؟ گفت: در ماه‌های محرم و صفر مردم شریف کشورمان در قالب هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در حد اعلی ارادت خود را به ائمه(ع) نشان دادند.

وی ادامه داد: حلول ماه ربیع‌الاول فرصتی برای نشاط اجتماعی و مذهبی در جامعه است. در این ماه مناسبت‌های مذهبی و اعیاد بزرگی وجود دارد که باید از آنها بهره برد لذا توقع است که در چنین مناسبت‌هایی هیئت‌های مذهبی پیشگام باشند و با اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد تصریح کرد: همانطور که در ایام مصیبت اهل بیت(ع) ما با حضرات همراه و همصدا هستیم در ایام شادی هم باید همه آحاد به ویژه اولیای امور، شبکه‌های مردمی و مبلغان تلاش کنند در حد اعلی نشاط اجتماعی را ایجاد کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از هیئت‌های مذهبی در ماه ربیع‌الاول به عنوان ماه شادی ائمه(ع) فعال هستند، گفت: در مناسبت‌هایی مانند دهه کرامت، دهه امامت و ولایت و آخر ذی‌الحجه نوعاً هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی دینی به صورت گسترده فعال هستند، اما توقع و انتظار این است که این فعالیت‌ها را به سایر مناسبت‌های مذهبی تسری دهند و از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. مانند 17 ربیع‌الاول که میلاد پیامبر(ص) است. و از این بستر باید برای برپایی مراسم مذهبی شاد بهره برد.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سؤال که تفاوتی میان ثواب عزاداری برای ائمه(ع) با ثواب شادی کردن برای ائمه(ع) وجود دارد؟ گفت: نمی‌شود برای ثواب اندازه‌ای قائل شد. اینها الطاف و کرامات الهی است که به عنوان پاداش به بندگان خود عنایت می‌کند و هر قدر که باشد از ناحیه خداوند و رحمت الهی واسعه است.

وی تصریح کرد: اما به نظر من به همان میزانی که در مصائب ائمه(ع) متأثر شده عزاداری می‌کنیم و این نزد خداوند اجر و پاداش دارد، به همان میزان هم در ایام شادی ائمه(ع) اگر برنامه مناسبی را ایجاد کنیم که بتوانیم فضائل ائمه(ع) را بازگو کنیم از اجر و پاداش حسنه بهره‌مند خواهیم شد.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس