کد خبر 508406
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

جانشین ولیعهد شاه سعودی فردا برای شرکت در دومین نشست هماهنگی میان قاهره و ریاض به مصر سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه الوطن از سفر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد، معاون دومین رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع سعودی به مصر خبر داد.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان فردا با هدف مشارکت در دومین نشست هماهنگی میان پادشاهی سعودی و مصر که در قاهره برگزار می‌شود، به سرزمین فراعنه سفر می‌کند.

احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر در این زمینه گفته است شاهزاده محمد بن سلمان در دومین نشست هماهنگی میان مصر و سعودی در چارچوب فعال‌سازی توافق‌نامه ایجاد شورای هماهنگی برای اجرای بیانیه قاهره که در نوامبر گذشته امضا شد، شرکت می‌کند.

وی افزود این توافق دربرگیرنده تاکید دو کشور بر استحکام روابط دوجانبه و تمایل برای توسعه آن در تمام زمینه‌ها همراه با قرار دادن سازوکارهای اجرایی لازم برای اجرای آن است و قرار است محمد بن سلمان در جلسه مذاکره با شریف اسماعیل نخست وزیر مصر شرکت کند.

سفر بن سلمان به مصر در حالی است که از روز گذشته نشست کمیته‌های هماهنگی مصر و عربستان سعودی در چارچوب بیانیه قاهره آغاز شد که ریاست هیئت سعودی را عصام بن سعید وزیر مشاور در امور کابینه برعهده داشت.

بر اساس بیانیه دولت مصر، مصر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن، آموزش و انرژی را به عربستان سعودی پیشنهاد داده است.

بر اساس گزارش الوطن، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی به همراه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، روز 30 جولای گذشته، بیانیه قاهره را اعلام کردند که بر استحکام روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید دارد.

مفاد بیانیه قاهره :

-توسعه همکاری نظامی و تسریع در تشکیل نیروی مشترک

-تقویت هماهنگی در زمینه‌های  انرژی، برق و حمل و نقل

-گسترش همکاری و روابط اقتصادی میان دو کشور

-افزایش سرمایه‌گذاری‌های متقابل از طریق طرح‌های مشترک

-افزایش مناسبات و مبادلات فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی

-تعیین مرزهای دریایی میان دو کشور
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس