نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سردار سلیمانی امروز نقش مهم و تعیین کننده ای را در کمک به جبهه مقاومت اسلامی و ارتش و نیروهای مردمی در سوریه و عراق ایفا می کند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه تهران طی سخنانی گفت: شهید رکن آبادی مهاجر الی الله و چهره ای شاخص در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی بود.

وی ادامه داد: انسان در مسیر زندگی و تکامل خود با اقسام جاذبه ها، فشارها و موانع مواجه است. این فشار و موانع جزء ‌ماهیت زندگی انسان هاست که فلسفه خاصی دارد.

سعیدی انسان را موجودی ارزشمند دانست و افزود: انسان ها باید در مسیر تکامل با موانع و جاذبه ها روبرو شده و با استخراج جوهره خود خالص شوند. بنابراین انسان ها بعد از خالص شدن دارای اعتبار و ارزش می شوند و برای ورود به دربار ذات الهی آماده خواهند شد.

وی جاذبه های انسان را شامل جاذبه های مالی، حب به اولاد و مقام دانست و اضافه کرد: سه مانع در برابر انسان ها وجود دارد. اولین مانع درونی است که شامل جهل است. دومین مانع بیرونی (کفار و منافقین) هستند و سومین آن موانع درونی و بیرونی(شیطان) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه از دست دادن مال، فرزند و همسر و همچنین فقر و ترس از مولفه های آزمایش انسان ها است،‌ خاطرنشان کرد: میزان استقامت انسان‌ها با این مولفه‌ها مشخص می‌شود.

وی یکی از مهم ترین عوامل پایداری انسان ها در برابر فشارهای زندگی را صبر دانست و افزود: اولین موردی که صبر در آن تجلی پیدا می کند صبر در برابر معصیت است. بر اساس اینکه انسان موجودی تربیت پذیر و قابل تحول است می تواند در برابر گناه صبر کرده و به توبه روی بیاورد.

سعیدی دومین تجلی صبر را صبر در طاعت خواند و گفت: طاعت از خدا، پیامبر(ص)، امامان و ولی فقیه بسیار ضروری و مهم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صبر بر مصیبت را سومین تجلی صبر دانست و اضافه کرد:‌ انسان ها نباید در مشکلات طاقت خود را از دست بدهند.

وی شهید رکن آبادی را از سه بعد قابل بررسی خواند و افزود: اولین بعد این شهید در فکر و اعتقادش است. ایشان از زمانی که عضو بسیج در قم شد حضور فعالی در آن داشته تا جایی که در داخل و خارج از کشور نیز پیگیر بسیج بود.

سعیدی جهانی کردن فرهنگ بسیجی را زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: یکی از کسانی که فرهنگ بسیجی را به کشورهای دیگر انتقال داد و بستر گسترش آن را فراهم نمود شهید رکن آبادی بود. او یک نگاه وسیع و انقلابی نسبت به بسیج داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سردار سلیمانی امروز نقش مهم و تعیین کننده ای را در کمک به جبهه مقاومت اسلامی و ارتش و نیروهای مردمی در سوریه و عراق ایفا می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با عرض تسلیت خدمت بستگان و خانواده شهید رکن آبادی گفت: ۲۷ میلیون نفر به عنوان زائران اربعین حسینی امسال به کربلا رفتند و بحمد الله بدون هیچگونه مشکلی به سوگواری سرور و سالار شهیدان پرداختند در حالی که در جمعیتی ۲ میلیونی حج به خاطر بی تدبیری عربستانی ها باعث رخ دادن فاجعه منا شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس