کد خبر 508119
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

«لشکر جهنگوي» از گروه‌هاي مسلح افراطي پاکستان، مسئوليت انفجار تروريستي روز گذشته در منطقه شيعه‌نشين پاراچنار را به عهده گرفت.

به گزارش مشرق، «لشکر جهنگوي» از گروه هاي افراطي پاکستان ضمن برقراري ارتباط با رسانه‌ها مسئوليت انفجار تروريستي در منطقه شيعه نشين پاراچنار را پذيرفت.

به گزارش پليس در حادثه تروريستي مرگبار پاراچنار حدود 35 کيلوگرم مواد منفجره به کار رفته بود که در يک چمدان جاسازي و بالاي انبار ضايعات بازار عيدگاه نزديک ايستگاه ون‌ها کار گذاشته شده بود.

گزارش‌ها حاکي از اين است که تعداد قربانيان اين حادثه تروريستي به 25 نفر و تعداد زخمي ها به 70 نفر رسيده است.

با اينکه 2 بالگرد ارتش 23 زخمي اين حادثه تروريستي را به بيمارستان پيشاور انتقال دادند اما حال بيشتر آسيب ديدگان وخيم گزارش مي‌شود.

اين بازار با توجه به تعطيلي روزهاي يکشنبه شلوغ و پرازدحام بود.نيروهاي ارتش تا اين لحظه دو فرد مظنون را بازداشت کرده‌اند.

در حال حاضر منطقه پاراچنار به طور کامل تحت کنترل نيروهاي ارتش است و نظاميان تلاش مي کنند با جمع‌آوري مدارک لازم همچنين بازجويي از مظنونان، عاملان اين جنايت را دستگير کنند.

راجا ناصر عباس جعفري دبير کل حزب مجلس وحدت مسلمين ضمن محکوم کردن حادثه تروريستي پاراچنار 3 روز عزاي عمومي اعلام کرد.

ممنون حسين رئيس جمهور، نواز شريف نخست وزير، چودهري نثار‌علي‌خان وزير کشور و ساير مقامات پاکستاني با انتشار پيام‌هاي جداگانه ضمن محکوم کردن عمليات تروريستي در منطقه پاراچنار اعلام کردند چنين حوادثي نمي تواند بر عزم دولت و ارتش براي مبارزه با تروريسم تأثير‌گذار باشد.

شهر پاراچنار در منطقه «کرم ايجنسي» و بخشي از مناطق قبايلي پاکستان است.

اين منطقه تحت تابعيت هيچ استاني نيست و مستقيما توسط دولت فدرال کنترل مي‌شود.

پاراچنار موقعيت بسيار مهمي از لحاظ استراتژيک دارد و از 3 طرف با افغانستان که در حال حاضر شاهد حضور طالبان است، مجاور است.

اين منطقه فقط از سمت شرق به پاکستان متصل است که اين مناطق نيز تحت نفوذ طالبان قرار دارند.

بيشتر جمعيت پاراچنار را شيعيان تشکيل مي‌دهند که تقريبا 90 درصد جمعيت اين منطقه مي‌باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس