کد خبر 497581
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

روزنامه نیویورک‌‌تایمز با اشاره به حملات هوایی اخیر فرانسه به شهر «رقه» و ادعای پاریس که این حمله هیچ تلفات غیرنظامی نداشته است، نوشت: اگر پاریس از مواضع داعش در این شهر مطمئن بود، چرا پیشتر به این شهر حمله نکرده بود؟.

 به گزارش مشرق، در وهله اول فرانسه و سپس روسیه به حملات تکفیری‌های «داعش» به شهروندان خود با راهبرد اقدام تلافی‌جویانه پاسخ دادند و حملات هوایی خود به «رقه» را با هدف نابودی حاکمیت و منابع این گروه تروریستی تشدید کردند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» با اشاره به این موارد گزارش کرد، روز سه‌شنبه هفته جاری و در اولین ساعات این عملیات‌های هوایی جدید، سوالات زیادی به وجود آمد. یکی از این سوالات مهم این است: اگر اهداف تکفیری‌های «داعش» مشخص بوده است به طوریکه امکان هدف قرار دادن این اهداف بدون کشته شدن غیرنظامیان فراهم بود، به چه دلیل خیلی پیش از این حملات سنگین علیه این مواضع صورت نگرفته است؟ و اینکه در واقع چه چیزی تاکنون هدف گرفته شده است؟

این گزارش سپس ادامه داد، به طور وسیع‌تر، حملات هوایی رقه مجدداً بحث‌هایی را درباره کارآمدی چنین حملات در شکست یا مهار داعش پدید آورده است و این در حالی است که هیچ تعهدی برای اقداماتی همچون قطع حمایت مالی این گروه، مبارزه با ایدئولوژی آنها و حمله زمینی به این گروه وجود ندارد.

طبق این گزارش، چندین نفر از لبنان، سوریه و ترکیه که با اقوام خود در رقه تماس گرفته‌اند، می‌گویند که حملات هوایی اخیر فرانسه هیچ غیرنظامی را تابحال نکشته است اما با اینحال هیچ خسارات نظامی جدی نیز وارد نکرده است و مکان‌ها یا ساختمان‌های خالی یا بخش‌هایی از قلمرو مجتمع‌های کارخانه یا پایگاههای نظامی که داعش مورد استفاده قرار می‌دهند، هدف قرار داده شده است.

اکثر حملات هوایی فرانسه که به 25 تا 30 حمله هوایی می‌رسد، اواخر روز سه‌شنبه، رقه را هدف قرار دادند و در اکثر این حملات، مناطق خالی از سکنه که قبلاً نیز هدف گرفته شده بودند، مورد حمله واقع شدند و خساراتی نیز به این گروه وارد آمد.

وزارت دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور از اردن و امارات متحده عربی حرکت کرده‌اند و دو مرکز فرماندهی داعش در رقه را تخریب کرده‌اند.

طبق این گزارش، علیرغم اهمیت شهر رقه بعنوان مرکز عملیاتی داعش، این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای سوریه از جمله حمص و حلب، به صورت دست نخورده باقی مانده است.

با اینحال، در ماههای اخیر، افراد زیادی از مکان‌های خطرناک به رقه فرار کرده‌اند و تعداد زیادی از مردم پالمیرا به این شهر پناه آورده‌اند.

طبق این گزارش، فعالان رقه می‌گویند که حملات هوایی فرانسه هیچ تلفات غیرنظامی نداشته است و در یک پیام توییتری نوشتند: «به طور قطع، ما دوست نداریم شاهد ترس مردم از حملات هوایی و انفجارها باشیم اما از هر اقدامی که داعش را از رقه بیرون کند، حمایت می‌کنیم».

در حمله تروریستی اوایل هفته پاریس، 129 نفر کشته شدند و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند و داعش نیز به دنبال آن در بیانیه‌ای رسماً مسوولیت آن حمله را برعهده گرفت.

روز چهارشنبه (امروز)، عملیات پلیس فرانسه برای دستگیری مظنونین این حادثه به تیراندازی و انفجار ختم شد که 3 نفر کشته، 5 نفر زخمی و 7 نفر نیز دستگیر شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    چون دیدن سگ هارشان پاچه خودشان را گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس