از آخرین تقابل گلر شماره یک امروز آبی‌ها و امیر قلعه‌نویی‌ که رابطه خوبی هم با هم ندارند، به عنوان حریف دقیقا 10 ماه و 5 روز می‌گذرد. حال آنکه امروز نه رحمتی گلر پیکان است و نه قلعه‌نویی‌ سرمربی استقلال.

تاریخچه همه تقابل‌های رحمتی و قلعه‌نویی‌ +جدول
گروه ورزشی مشرق - فردا (یکشنبه) در شرایطی استقلال مهمان تراکتورسازان در ایستگاه 14 لیگ برتر است که پیش‌بینی می‌شود نقش سیدمهدی رحمتی مرد شماره یک آبی‌ها درون دروازه این تیم پررنگ‌تر از همیشه به چشم بیاید.

عقاب محبوب سکوهای آبی در فصل جاری چندین و چند مرتبه
در رقابت‌های لیگ و جام‌حذفی- ناجی ارتش پرویز مظلومی شده تا در تقابل حساس هفته چهاردهم نیز یکی از امیدهای استقلال برای کسب امتیاز باشد.

بررسی عملکرد آماده‌ترین گلر این روزهای لیگ فوتبال ایران در تقابل با تیم‌های امیر قلعه‌نویی‌ نشان می‌دهد که سیدمهدی به طور متوسط هر 54 دقیقه یک بار مغلوب ضربات سربازان ارتش ژنرال شده است. البته رحمتی و قلعه‌نویی‌ در مس، سپاهان و استقلال همکاری نسبتا زیادی داشتند و روزهای تلخ و شیرین زیادی را کنار یکدیگر سپری کردند.

* پیروزی اول را رحمتی به دست آورد

به هر تقدیر اولین رویارویی رحمتی و قلعه‌نویی‌ در ایستگاه هشتم لیگ دوم به وجود آمد. جمعه 29 آذر ماه سال 81 سیدمهدی 18 17 ساله گلر فجری بود که 2 بر یک از پس استقلال اهواز امیر قلعه‌نویی‌ برآمد. از انجام این دیدار که منجر به ثبت پیروزی اول رحتمی به ژنرال آبی‌ها شد، 12 سال و 11 ماه و 23 روز می‌گذرد.

رحمتی با پیراهن فجر مقابل استقلال اهواز و استقلال تهران طی لیگ‌های دوم و سوم، 4 بازی انجام داد که حاصل آن ثبت یک پیروزی و 2 تساوی و تنها یک شکست بود.

تاریخچه همه تقابل‌های رحمتی و قلعه‌نویی‌ +جدول

* بی‌شکست در سپاهان

سیدمهدی در لیگ چهارم به سنگربان شماره یک سپاهان تبدیل شد تا نصف‌جهانی‌ها در دو بازی رفت و برگشت برابر استقلال قلعه‌نویی‌ با 2 تساوی 2-2 از زمین خارج گردند.

در لیگ هشتم جدال مس و استقلال به خاطر حضور سیدمهدی درون دروازه کرمانی‌ها جذاب‌تر از همیشه بود. در بازی رفت درخشش رحمتی عامل پیروزی یک بر صفر کرمانی‌ها برابر تیمی شد که درون دروازه‌اش از وحید طالب‌لو بهره می‌برد. درواقع یکشنبه 3 شهریور ماه سال 1387 اولین کلین‌شیت رحمتی برابر تیم قلعه‌نویی‌ رقم خورد.

البته در بازی برگشت ورق برگشت و استقلال‌تهران 2 بر یک از سد مس و رحمتی گذشت.

* کلین‌شیت دوم

به گزارش مشرق، رحمتی کلین‌شیت دوم خود برابر تیم‌های قلعه‌نویی‌ را در بازی هفته 23 استقلال و تراکتورسازی (لیگ 11) به ثبت رساند. در دیدار هفته 23 استقلال و تراکتورسازی این آبی‌ها بودند که با دو پنالتی مجتبی جباری (43 و 95) حریف را در خانه‌اش شکست دادند؛ آن هم در شرایطی که رحمتی ستاره استقلال بود. آبی‌ها در لیگ یازدهم نتیجه بازی رفت را 2 بر 3 به تراکتورسازی قلعه‌نویی‌ واگذار کرده بودند و درخشش در بازی برگشت بهترین هدیه رحمتی به پرویز مظلومی بود.

تاریخچه همه تقابل‌های رحمتی و قلعه‌نویی‌ +جدول

* رحمتی در پیکان

مهدی رحمتی تا پیش از حضورش در پیکان (که اتفاقا به خاطر مشکلاتش با قلعه نویی رقم خورد) عملکردی قابل قبول برابر تیم‌های امیر قلعه‌نویی‌ داشت. مرد شماره یک پیکان در لیگ چهاردهم اگرچه که با این تیم به لیگ یک سقوط کرد اما در پیکان همیشه راهی تعمیرگاه هم از جمله خوب‌ها بود.

به هر تقدیر سیدمهدی در بازی رفت دو تیم (یکشنبه 2 شهریور 93) مغلوب ضربات خسرو حیدری، مهدی کریمیان و سجاد شهباززاده شد تا آمار گل‌های خورده‌اش برابر تیم‌های ژنرال بالا برود.

مهدی در بازی برگشت هم روی ضربه دقیقه 95 سجاد شهباززاده تسلیم شد تا روی هم از تیم‌های قلعه‌نویی‌ 20 گل دریافت کرده باشد.

در واقع اگر از عملکرد رحمتی در پیکان سقوط کرده فاکتور بگیریم، تعداد پیروزی‌های سیدمهدی و قلعه‌نویی برابر یکدیگر مساوی (3) می‌شود.

به گزارش مشرق، از آخرین تقابل گلر شماره یک امروز آبی‌ها و امیر قلعه‌نویی‌ به عنوان حریف دقیقا 10 ماه و 5 روز می‌گذرد. حال آنکه امروز نه رحمتی گلر پیکان است و نه قلعه‌نویی‌ سرمربی استقلال.

جدول آماری تقابل‌های سیدمهدی رحمتی و امیر قلعه‌نویی‌

تعداد بازی

پیروزی رحمتی

پیروزی قلعه‌نویی‌

تساوی

گل‌خورده رحمتی

کلین‌شیت

میانگین دریافت گل در دقیقه

12

3

5

4

20

2 (مس و استقلال) برابر استقلال و تراکتورسازی

54

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس