کد خبر 506994
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره افزایش شمار سلفی‌ها در آلمان ابراز نگرانی کرده و از حضور حدود هزار و صد اسلام گرای افراطی آماده برای خشونت در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل" نوشت: بر اساس اطلاعات " هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این کشور در حال حاضر حدود 1100 اسلام گرای افراطی آماده خشونت زندگی می کنند که 430 نفر از آن ها به عنوان عناصر بسیار خطرناک ارزیابی شده اند که هر زمان احتمال وقوع یک جرم و جنایت بسیار سخت از طرف آن ها می رود.

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان که در گفتگو با فرستنده " ام دی آر" سخن می گفت تصریح کرد که آلمان سال هاست در تیررس تروریسم القاعده و داعش قرار دارد. از طریق عملیات هواپیماهای شناسایی تورنادوی آلمان در سوریه این خطر در آلمان تشدید می شود. وضعیت تهدید همچنان در آلمان بالا است.

ماسن همچنیم به تلاش سلفی ها برای استخدام نیرو و طرفدار از بین پناهندگان در آلمان اشاره کرده و گفت: سازمان اطلاعات داخلی آلمان بیش از 150 مورد از این گونه عملیات ها را که در محل اقامت پناهندگان برگزار می شده است را شناسایی کرده است.

وی همچنین درباره افزایش شمار سلفی ها در آلمان شدیدا ابراز نگرانی کرده و گفت: در آلمان اخیرا بیش از حدود 8350 سلفی شناسایی شده که به این ترتیب در ماه های اخیر تعداد این گروه افراطی در آلمان شدیدا افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در اواخر سپتامبر تعداد سلفی ها در آلمان حدود 7900 نفر بود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس