۴۰ سرباز آلمانی با همراهی دو تورنادوی تجسسی و یک هواپیمای سوخت‌گیری به سوی پایگاه اینجرلیک در ترکیه پرواز کردند. این مقدمه‌ای است بر ماموریت این نیرو‌ها که از اول ژانویه ۲۰۱۶ شروع می‌شود.

به گزارش مشرق، منابع خبری از ورود ۴۰ سرباز و چند فروند هواپیمای نظامی آلمانی به ترکیه برای پیوستن به ائتلاف موسوم به ضد داعش خبر داده‌اند.

وب سایت روزنامه حریت ترکیه روز پنج شنبه گزارش داد این نیرو‌ها روز پنج‌شنبه از پایگاه یاگل در غرب آلمان راهی ترکیه شدند تا در آنجا به ائتلاف موسوم به ضد داعش بپیوندند.

بر اساس این گزارش، ۴۰ سرباز، دو فروند هواپیمای شناسایی «تورنادو» و یک فروند هواپیمای سوخت رسان ای۳۱۰ ام‌آرتی روز پنج شنبه وارد پایگاه نظامی اینجرلیک در جنوب ترکیه شدند.

پارلمان آلمان روز ۱۳ آذر با ۴۴۵ رأی موافق در مقابل ۱۴۶ رأی مخالف، به مأموریت اعزام جت‌های شناسایی تورنادو، یک ناو جنگی و ۱۲۰۰ نیروی نظامی به سوریه رأی مثبت داد.

در زمان رأی گیری گروه کثیری از مخالفان ضد جنگ در مقابل پارلمان تجمع کرده و خواستار مخالفت نمایندگان با این طرح شدند.

حضور احتمالی تا ۱۲۰۰ سرباز آلمانی در چارچوب این پشتیبانی، سبب شده که این مأموریت ‌به یکی از حساسترین و پیچیده‌ترین مأموریت‌های نظامی آلمان در خارج از خاک کشور بدل شود.

وزارت دفاع آلمان اعلام کرده که روی هم ۶ هواپیمای تجسسی تورنادو، یک ماهواره و یک ایرباس ویژه سوختگیری به همراه یک ناوچه برای پشتیبانی و حفاظت از ناوهواپیمابر فرانسوی در اختیار می‌گذارد.

هواپیماهای تورنادو به سیستم‌های شناسایی و ردیابی مجهز هستند. این سیستم می‌تواند محدوده وسیعی به وسعت ۱۴۰۰ تا ۳۹۰۰ کیلومتر را تحت پوشش قرار دهد. تورنادو قادر به پرواز در ارتفاع بسیار پایین حتی تا ارتفاع ۳۰ متر و در هوای نامناسب است و می‌تواند حتی در شب با کمک اشعه مادون بنفش تصاویری شفاف از تحرکات و اشیای حاضر در منطقه ارسال کند.

گفته می‌شود، این طرح یک ساله ۱۳۹ میلیون یورو هزینه خواهد داشت و ممکن است تا سال ۲۰۱۶ به طول بیانجامد.

پس از حملات پاریس که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت و داعش مسئولیت آن را پذیرفت آلمان در همبستگی با فرانسه اعلام کرد که از حملات هوایی این کشور علیه مواضع داعش در سوریه پشتیبانی می‌کند.

آلمان یکی از اعضای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه تکفیری‌های داعش است اما تاکنون فقط حمایت‌های لجستیکی و فنی داشته است.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • reza ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    جه قیافیه های عجیبی دارن.اینگار نظامی نیستن
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    آلمان در مورد آموزش به نیروهای پ ک ک قبلا نیرو ارسال کرده بود ویک سرهنگ آلمانی نیز بصورت نامعلوم به قتل رسیده بود حال این چه دیپلماسی وحشت ناکی که مجددا به صورت آشکار نیرو آنهم به تعداد ۴۰نفر متخصص به ترکیه اعزام می کند ؟!!!تحت اتلاف آمریکایی شیطان صفت ؟
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    کاملا معلومه هیچکدوم از اینا نظامی نیستند که اسلحه به دست بگیرند اولا سنشون بالاست خیلیهاشون دوما هیچکدوم از نحوه ایستادنشون نشون میده زیاد آمادگی جسمانی ندارند و عینکی هم هستن پس اینا متخصص و اینا اومدند کارای دیگه ای انجام بدن که خدا میدونه
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    چبن این وسط خیلی مارموز است و اگر وارد نشود روسبه را اتحادیه اروپا اعراب، آمریکایی ها، ترکیه و صهیوبست ها شکست خواهند داد.
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    چبن این وسط خیلی مارموز است و اگر وارد نشود روسبه را اتحادیه اروپا اعراب، آمریکایی ها، ترکیه و صهیوبست ها شکست خواهند داد.
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    آلمان هم المان قدیم
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    آلمان از مخالفان میانه رو سوریه حمایت نکنه ائتلاف ضد داعش پیش کش! ( آخه نمیدونم چرا این غربیا به مخالفی که از تانک و آرپیجی و تاو استفاده میکنه میگن مخالف میانه رو!!! پس مخالف تندرو چی میشه؟!!! )
  • حسین ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    نکنه فرانسه هم با ترکیه بخواد ائتلاف! ضد داعش داشته باشه جمشون کنن این مسخره بازیاشونو دیگه دست چدنی همشون رو شده
  • حسین ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    بیشتر به جاسوس میمونن تا نظامی. اومدن منطقه غرب ایرانو شناسایی کنن
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    آلمان که هنوز هم اشغال شده توسط متفقین هست ولی بعد از انقلاب نیروهای امریکایی و انگلیسی محاصره آلمانو کم کردن اومدن خلیج فارس یه خورده آزادتر شدن ولی خوب هرچی اونا بگن مجبوره اطاعت کنه!
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    اشعه مادون بنفش!?!?!
  • سید مرتضی وکیلی ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
    0 0
    بسم الله الحرمن الریحیم اگر کمی به عقب برگردیم و روند پیشروی های رزمندگان سوریه و روسیه را در سوریه و رزمندگان عراق و لبنان و یمن را ملاحضه کنیم .در خواهیم یافت که دنیا ( 5+1) احساس خطر کردند و به این نتیجه رسیدند که اگر این روند ادامه یابد دیگر جایی در غرب آسیا نخواهند داشت . پس متوسل به همان حربه پیراهن عثمان توسط معاویه شدند ، خود کشتند و ووی کشیدند ، گفتند باید منتظر یازده سپتامبر های دیگر باید بود . همزمان پس از اعلام روسیه به حمله همه جانبه به داعش ، و اعلام آمادگی عراق برای تعطیلی دو فرود گاهش در شمال عراق به درخواست روسیه ، داستان منطقه پرواز ممنوع در شمال عراق وسوریه دوباره مطرح شد ولی این بار بطور عملی و برای حفظ آن یک کشور بتنهایی قادر به حنفظ آن نیست و مدعیان مبارزه با تروریسم و زخم خورده از آن باید در آنجا حظور داشته باشند . پس از این باید منتظر ترور شخصیتهای تاثیر گذار در منطقه و مخالفین حظور غرب و همچنین گستاختر شدن جریانات هم سو و نفوذی های غرب گرا و ساکتین فتنه هشتادو هشت باشیم . وسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس