کد خبر 506901
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴

منابع خبری از تقویت گمانه‌زنی‌ها درباره نهایی‌شدن قرارداد گازی ‌میان ترکیه و رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز تحریم‌های اقتصادی روسیه علیه دولت ترکیه و اظهارنظر اخیر نخست‌وزیر اشغالگران صهیونیست، احتمال انعقاد قرارداد خرید گاز از رژیم صهیونیستی از سوی دولت ترکیه بیش از پیش قوت گرفته است.

بنیامین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در جمع اعضای کنست خواستار توسعه روابط با ترکیه شد.

نتانیاهو در این نشست گفت: «ما مشغول رصد تحولات منطقه و صحنۀ درحال تغییر آن هستیم و از فرصت‌های پیش‌ِ رو برای توسعۀ بازار خود استفاده می‌کنیم. ما در این راه از ایجاد دوستی‌های جدید یا بهبود روابط مخدوش گذشته استقباللخواهیم کرد.»

درحالی که نتانیاهو پیشتر از آغاز مذاکره با آنکارا درخصوص فروش گاز به ترکیه صحبت کرده بود، «ابراهیم کالین» سخنگوی رییس‌جمهور ترکیه امروز در یک نشست مطبوعاتی در پایتخت این کشور، گفت: «درخصوص حمله به کاروان ترکیه‌ای آزادی غزه در سال 2010، اگر اسرائیل به برداشتن گام‌های جبرانی در این باره اقدام کند ما نیز به نوبۀ خود یک قدم به جلو خواهیم آمد. در عین حال آنچه از اهمیت خاص برخوردار است، اجرایی‌کردن توافقات پیشین و تلاش برای نهایی‌کردن آنها است.»

پیشتر روزنامه دیلی صباح، نزدیک به دولت ترکیه، در گزارشی نوشته بود که ترکیه و اسرائیل در مسیر بهبود روابط به خصوص در زمینه انرژی قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    این رژیم برای خودش گاز ندارد و از مصر می خرد چگونه می خواهد به ترکیه بفروشد
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    رژیم صهیونیستی در سایه جنگی که بین مسلمانها ایجاد کرده، خودش در سایه امن نشسته و منابع نفت و گاز لبنان را غارت می کند. این رژیم قبلا وارد کننده گاز از ترکیه و مصر بود و الان تولید کننده شده است.
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    جوک قرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس