کد خبر 506720
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱

مجلس نمایندگان آمریکا طرح پیشنهادی بعضی از نمایندگان جمهوری خواه برای ممنوعیت ورود سفر کنندگان چهار کشور سودان، سوریه، ایران و عراق به آمریکا را تصویب کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به اتفاق آرا احزاب جمهوری خواه و دموکرات طرحی را مبنی بر ممنوعیت سفر کنندگان به چهار کشور عراق، سوریه، ایران و سودان به آمریکا را تصویب کرد.

بر اساس این طرح کسانی که در چند سال گذشته به کشورهای مذکور سفر کرده اند دیگر نمی توانند ویزای ورود به خاک آمریکا را دریافت کنند.

این طرح موسوم به بررسی ویزا، به شهروندان اروپایی و به طور کلی تمام کشورهای متحد آمریکا اجازه می دهد بدون مجوز عبور وارد خاک آمریکا شوند. ۴۰۷ نماینده به این تغییرات رای موافق دادند و ۱۹ نفر که همگی دموکرات بودند، با آن مخالفت کردند.

اد رویس رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در جلسه دیروز مجلس نمایندگان مدعی شد این طرح یک اهرم موثر برای امنیت کشور در مقابل تهدیدات تروریستی محسوب می شود.

رویس از همتایان خود در سنا خواست با تصویب هرچه زودتر این طرح، برای امضای رئیس جمهوری آماده شوند. برای این که مصوبه مذکور تبدیل به قانون شود، باید در مجلس سنا نیز به تصویب برسد و سپس برای امضای رئیس جمهوری به کاخ سفید ارسال شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس