جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد اولین پرواز انتقال آوارگان سوری از اردوگاههای اردن و لبنان روز پنجشنبه وارد کانادا خواهد شد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری رویترز از اوتاوا ، نخست وزیر کانادا افزود :« اسکان دادن این آوارگان پایبندی ما را برابر کانادایی‌ها و جهان نشان می دهد که می توانیم و باید کار بیشتری انجام دهیم.»
دولت لیبرال کانادا تصمیم دارد 10 هزار آواره سوریه را تا پایان امسال و 15 هزار نفر دیگر را تا پایان فوریه بپذیرد.
برخی مسئولان می گویند بخش عمده یا تمام هزینه سفر این آوارگان از خارج از دولت تامین می شود.
دولت کانادا ماه گذشته به سخت بودن دستیابی به هدف اصلی مشخص شده خود در خصوص اینکه تا اول ژانویه 25 هزار آواره سوری را بپذیرد اذعان کرد.
پذیرش این آوارگان سوری از جمله اولین تعهدات ترودو در تبلیغات انتخاباتی اش به شمار می آید اما بسیاری از منتقدان گفتند این هدف واقع گرایانه نیست.
اتاوا قصد دارد آوارگان سوری را از اردن ،‌ لبنان و ترکیه بپذیرد اما جان مک کالم وزیر مهاجرت کانادا روز چهارشنبه گفت این روند در ترکیه به طور همزمان با دو کشور دیگر صورت نمی گیرد.
پایگاه اینترنتی وزارت مهاجرت کانادا اعلام کرد از سوم دسامبر کمیسر سازمان ملل متحد در امور آوارگان هشت هزار و 554 سوری را به مسئولان کانادایی برای انجام مصاحبه ارجاع داده است.
از هفتم دسامبر نیز هزار و 451 آواره سوری روادید ورود برای اقامت دائمی و حضور در کانادا دریافت کرده اند اما هنوز هیچ یک از آنها وارد کانادا نشده اند.
مک کالم افزود مسئولان کانادایی در حال حاضر روزانه با 800 آواره در امان و بیروت مصاحبه می کنند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس