پادشاه عربستان با این ادعا که ائتلاف عربی-آمریکایی به رهبری ریاض به تحقق امنیت در یمن تمایل دارد، گفت: ریاض از راه حل مسالمت آمیز در یمن و سوریه حمایت می کند.

به گزارش مشرق و به نقل از اسکای نیوز، ملک سلمان در افتتاحیه سی و ششمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت: تهدیدها علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیازمند همکاری و همبستگی بیش از پیش است.

وی در مورد بحران یمن گفت: کشورهای عضو ائتلاف (تجاوز به یمن) به تحقق امنیت و ثبات در یمن تحت رهبری دولت قانونی تمایل دارند. ملک سلمان در ادامه اظهارات مضحک خود بدون اشاره به جنایات رژیم سعودی در حمله به شهرهای یمن مدعی شد: ما از راه حل مسالمت آمیز حمایت می کنیم تا این کشور بتواند بحران را پشت سر بگذارد.

ملک سلمان در مورد بحران سوریه نیز گفت: عربستان میزبان مخالفان سوریه در راستای حمایت از راه حل سیاسی و تمامیت ارضی این کشور طبق مصوبات کنفرانس ژنو ۱ است.

پادشاه عربستان گفت: تمام کشورهای جهان مسئولیت مشترکی در مبارزه با افراطی گری و تروریسم و نابودی آن دارند و در این راستا عربستان بسیار تلاش کرده و به تلاش های خود با هماهنگی و همکاری کشورهای دوست و برادر ادامه خواهد داد.

پادشاه عربستان در حالی این ادعاها را مطرح می کند که ائتلاف تحت رهبری عربستان از ماه ها پیش حملات هوایی و زمینی را علیه ملت یمن شروع کرده و هزاران شهروند یمنی را به قتل رسانده و صدها هزار نفر را آواره کرده است.

بر اثر این حملات، تاکنون ۸۰ درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است. رژیم سعودی در عین حال مانع از ورود هر گونه کمک انسانی برای مردم یمن می شود.

همچنین عربستان که از حامیان اصلی تروریسم در سوریه و خاورمیانه به شمار می رود، سالیانه با خرید میلیون ها دلار سلاح از آمریکا آنها را در اختیار تروریست ها قرار می دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حشمت الله ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    خفه شو پیر خرفت ناقص العقل. شما برو آنتالیا با پول حجاج ایرانی حال تو بکن. حرامزاده نجاست خوار. ....گاهی اوقات عرعرعر هم میکند ولی اسم ایران که میاد طرف دچار زوال عقل میشه. اگر دستم به امثال این زنازاده ها برسد اجداد شان که همان بوزینه ها هستند را جلوی چشمشان میارم. مرک بر عرررستان
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    چقدر پررو هست این بی شرم
  • ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    ابله تولید و صدور تروریست راه حل مسالمت آمیزه؟ توانسانی که مسالمت حالیت بشه احمق؟
  • یه تبریزی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    مسالمت آمیز!! آنهم از یک روانی دیوانه ی وحشی که عاشق کشتار مسلمانان است. خدا نسلتو نابود کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس