کد خبر 506852
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴

همزمان با اعلام انصراف گروهک تروریستی احرار الشام از نشست ریاض، در بیانیه پایانی این نشست اعلام شده که معارضان سوری توافق کرده‌اند با دولت سوریه وارد مذاکره شوند.

به گزارش مشرق، بیانیه پایانی نشست معارضان سوری و گروه‌های معارضان مسلح که در ریاض گرد هم آمده بودند صادر شد.

شبکه خبری «المیادین»، گزارش داد که بر اساس این بیانیه گروه‌های معارض بر لزوم حفظ زیرساخت‌های اداری دولت سوریه و بازسازی نهادهای امنیتی و نظامی این کشور تأکید کرده‌اند.

بر همین اساس معارضان اعلام کرده‌اند آماده‌اند تا بر اساس بیانیه ژنو1 با دولت سوریه وارد مذاکره شوند و توافق شده تا هیأتی از معارضان که پایگاهشان ریاض خواهد بود تیم مذاکره کننده معارضان با دولت سوریه را انتخاب کنند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین بار دیگر گفته‌اند که بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و «باند او»، باید «در ابتدای روند انتقالی» از قدرت کناره‌گیری کند.

در حالی که در دقایق پایانی نشست ریاض گروهک تروریستی احرار الشام از ادامه حضور در این نشست انصراف داده، معارضان سوری در بیانیه پایانی به لزوم تشکیل دولتی مدنی در سوریه و حفظ تمامیت ارزی این کشور و اداره مرکزی آن تأکید کرده‌اند.

پیش از این عربستان مدعی شده بود که فضای نشست بسیار مثبت است و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز گفته بود مذاکرات ریاض میان گروه‌های معارضان سوری بسیار سازنده بوده است.

پیشتر روزنامه سعودی العرب گزارش داده بود که یک مقام عالی رتبه در دربار عربستان مسئولیت هدایت هیأت گروه‌های مسلح سوری که در نشست ریاض حضور دارند را بر عهده گرفته است (جزئیات بیشتر).

از روز سه شنبه گذشته نشست «معارضان سوری» در ریاض برای رسیدن به اتحاد علیه دمشق که «رویکرد مشترک درباره آینده سوریه» نامیده می‌شود، آغاز شد. نشست بین‌المللی صلح سوریه نیز قرار است بعد از وین بزودی در نیویورک برگزار شود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه چندتا شتر رفتند پیش چندتا شتر دیگه با هم دارند خواب می بینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس