مراسم بزرگداشت سی‌ و پنجمین سال فتح میمک 18 دی‌ماه امسال در منطقه عمومی میمک برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، معاون فرماندار ایلام در نشست هماهنگی یادواره شهدای فتح میمک اظهار کرد: نقش عشایر استان در دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل بوده اما متأسفانه کمتر به آن پرداخته‌ شده است چون همزمان با آغاز جنگ تحمیلی مردم شهر روستا بخصوص عشایر سلاح به دست گرفتند و با استقرار در مناطق عملیاتی به دفاع از کیان انقلاب پرداختند.

وی با بیان اینکه مردم در کنار رزمندگان در مرزها همه و همه دست در دست هم دادند و دلیرانه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند تا حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیفتد، تصریح کرد: تدابیر لازم جهت برگزاری باشکوه یادواره شهدای ایل خزل و شهدای ارتش اندیشیده شده است و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در این راستا از تمام توان خود استفاده خواهند کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ایلام بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل‌های انقلاب تأکید کرد.

در این جلسه سرهنگ «خدارحمی» - معاون تیپ زرهی ارتش مستقر در منطقه صالح‌آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از برگزاری یادواره شهدای فتح میمک در صبح روز جمعه 18 دی‌ماه در منطقه عمومی میمک خبر داد.

وی گفت: این یادواره یک روز زودتر از تاریخ وقوع حادثه یعنی در 19 دی‌ماه (سال 59) با حضور آحاد مختلف مردم ایلات و عشایر غیور برگزار خواهد شد.

خدا رحمی گلباران منطقه یادواره توسط هوانیروز ارتش، سخنرانی امیر سرتیپ سهرابی فرمانده وقت عملیات 19 دی سال 1359 را ازجمله برنامه‌های این یادواره برشمرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس