کد خبر 505908
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

باهوش‌ترین مردم دنیای در کدام کشور زندگی می‌کنند؟ شاید این سوالی است که بسیار با آن روبرو شده‌اید و در برخی موارد نتایجی متحیرکننده از اشخاصی شنیده‌اید که منبع اطلاعاتیشان محدود به شبکه‌های اجتماعی است. در ادامه به بررسی ۱۰ کشور مطرح جهان از نظر علوم خواهیم پرداخت.

 به گزارش مشرق،  این روزها مشکلات زیادی جامعه‌ بشری را درگیر خود کرده و حل این مشکلات به دست توانمند متخصصان و دانشمندان امکان پذیر است؛ از این‌رو است که جوامع بشری نیاز به تربیت نیروی متخصص بیشتری دارند.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس

داشتن متخصصان بیشتر به منزله‌ پیشرفت بیشتر جامعه‌ مورد نظر است؛ از این رو است که سازمان همکاری‌های اقتصادی اقدام به مطالعه‌ی تعداد متخصصان در بیش از ۴۰ کشور پیشرفته‌ای کرده که از جمله‌ی پیشروترین کشورها در جهان به شمار می‌روند. این نهاد جهانی پس از مطالعه‌ی فاکتورهای در نظر گرفته شده، اقدام به انتشار نتایج مورد نظر کرده که داده‌های بررسی شده در آن شامل موارد پس از سال ۲۰۱۲ به این سو می‌شود.
 
رتبه‌بندی صورت گرفته براساس فاکتورهایی نظیر علوم، فناوری، مهندسی و پیشرفت متخصصان کشور مورد نظر در زمینه‌ ریاضیات است که به اختصار STEM خوانده می‌شود. با توجه به در نظر گرفتن پیشرفت صورت گرفته در حوزه‌های مورد نظر می‌توان به جرات گفت که مقایسه‌ حاصل بین کشورهای متعدد، وابستگی چندانی به جمعیت نداشته و از این رو مقایسه‌ای عادلانه است. در ادامه می‌توانید لیست ۱۰ کشور برتر در زمینه ی پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی علوم را به همراه دلایل برشمرده به روشنی ببینید.
 
۱۰. در کشور پرتغال بیش از ۲۵ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه در یکی از چهار حوزه‌ی STEM مدرک خود را دریافت می‌کنند. بیش از ۷۲ درصد از فارغ التحصیلان دکترا در این کشور در حوزه‌ی آموزش مشغول به کار هستند که بیشترین میزان در میان ۴۰ کشور پیشرفته‌ای است که مورد مطالعه قرار گرفته است.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
 ۹. تعداد فارغ التحصیلان در چهار حوزه‌ی STEM در کشور اتریش نیز بیش از ۲۵ درصد برآورده شده است. براساس اطلاعات ارائه شده به ازای هر ۱٫۰۰۰ نفر در اتریش بیش از ۹.۱ مرد فارغ التحصیل در مدرک دکترا و ۶.۷ زن با این مدرک وجود دارند.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
۸. میزان افراد دارای مدرک دکترا در چهار حوزه‌‌ی STEM که به آن اشاره کردیم در کشور مکزیک از ۲۴ درصد در سال ۲۰۰۲  به ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است. دولتمردان مکزیکی نیز برای افرادی که در زمینه‌ی تحقیقات و توسعه اقدام به سرمایه‌‌گذاری می‌کنند، معافیت مالیاتی را در نظر می‌گیرند.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
۷. استونی با داشتن بیش از ۲۶ درصد فارغ التحصیل در مقطع دکترای رشته‌های STEM یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار شاغلین را در حوزه‌ی آموزش دارد. این کشور همچنین دارای یکی از بالاترین درصد‌های تحصیلات بالا میان بانوان است؛ بطوریکه بیش از ۴۱ درصد از فارغ التحصیلان مقطع دکترا را بانوان تشکیل می‌دهند. البته این آمار مربوط به سال ۲۰۱۲ است.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
۶. یونان در سال ۲۰۱۳ تنها ۰.۰۸ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف  تحقیقات کرده است. این میزان از سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی تحقیقات پایین‌ترین میزانی است که یک کشور در میان ملت‌های توسعه یافته به خود اختصاص داده است. این موضوع را می‌توان برگرفته از وضعیت بد اقتصادی یونان در سال‌های اخیر خواند. با این وجود میزان فارغ التحصیلان دکترای STEM یونان در حالی که از ۲۸ درصد به ۲۶ درصد رسیده، باز هم شاهد قرار گرفتن این کشور در رتبه‌ی ۶ام هستیم.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
۵. در فرانسه بیش از ۲۷ درصد از فارغ التحصیلان مقطع دکترا در یکی از چهار حوزه‌ی STEM به فعالیت مشغول هستند. بخش عمده‌ای از این افراد در صنایع این کشور مشغول به کار هستند.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
۴. فنلاند بیشترین آمار مربوط به انتشار مقالات عملی در رشته‌ی پزشکی را به خود اختصاص داده است. بیش از ۲۸ درصد از فارغ التحصیلان این کشور در یکی از چهار رشته‌ی مورد نظر به تحصیلات خود پایان داده‌اند.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
۳. سوئد پس از نروژ آمار بیشترین استفاده از رایانه را در محیط‌های کاری در اختیار دارد. از جمله‌ی کاربردهای رایانه در کسب و کارها می‌توان به حوزه‌هایی نظیر برنامه‌نویسی اشاره کرد. در این کشور بیش از سه چهارم از کارکنان در محیط کار از رایانه استفاده می‌کنند. همچنین در سوئد بیش از ۲۸ درصد از فارغ التحصیلان در یکی از رشته‌های STEM فارغ التحصیل شده‌اند.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
۲. آلمان پس از آمریکا و چین دارای بیشترین آمار فارغ التحصیلان در مدارج بالا پس از آمریکا است. آمار مربوط به میزان فارغ التحصیلان در این کشور به بیش از ۱۰٫۰۰۰ نفر در سال می‌رسد که رقم بسیار بالایی است. بیش از ۳۱ درصد از فارغ‌التحصیلان مقطع دکترا در این کشور در یکی از چهار رشته‌ی STEM به تحصیلات خود پایان داده‌اند.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
۱. در کره‌ی جنوبی بیش از ۳۲ درصد از فارغ التحصیلان در یکی از چهار رشته‌ی STEM به تحصیل خود پایان داده‌اند. این میزان در مقایسه با سال ۲۰۰۲ میلادی ۳۹ درصد بسیار کاهش یافته است؛ اما همچنان کره‌ی جنوبی در رتبه‌ی اول قرار دارد.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس
 
همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، لیست‌ کشورهایی که در این حوزه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، در لیست زیر قرار گرفته است.
 
باهوش‌ترین کشورهای جهان از نگاه علم +عکس 
منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    کاش از نظر هوش سیاه هم کشور هارا رده بندی میکردند
  • مهدی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
    0 0
    ایران اوله، اگه فرارمغزها رو کنترل کنه، محقق پروری کنه و اگه خودکوچک بینی را بذاریم کنار، همانطور که رسول خدا فرمود اگر علم بردرخت ثریا باشد مردان فارس به آن می رسند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس