کد خبر 481556
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به‌تازگی ویدئویی از شرکت بوئینگ منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت موفق شده تا سبک‌ترین فلز جهان را با 99.99 درصد هوا، برای استفاده در هواپیماها، خودروها و دیگر اشیاء آینده، اختراع کند.

بوئینگ از سبک‌ترین ماده جهان منتشر کرده است به گزارش مشرق، سبک‌ترین ماده جهان یک فلز ریزتورینه است که از یک سری لوله با الگوی ضربدری ساخته شده و بین هر تقاطع این لوله‌ها هوا وجود دارد. این ریزتورینه یکی از سبک‌ترین مواد ساخته شده توسط بشر است و بوئینگ ادعا می‌کند که ساخت آن به پایان رسیده و این فلز تقریباً آماده استفاده است.

بوئینگ از سبک‌ترین ماده جهان منتشر کرده است

این فلز که 100 برابر سبک‌تر از استیروفوم بوده و در فشرده‌ترین حالت ممکن غیرقابل شکستن است، از جذب انرژی بالایی نسبت به سایر فلزهای معمولی برخوردار بوده و همین امر باعث شده تا برای کاربردهای بسیاری استفاده شده و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

به عنوان مثال در این ویدئو آمده که اگر قرار باشد یک تخم‌مرغ را از بالای یک ساختمان رها کرده تا به زمین افتاده و آسیب نبیند، تقریباً یک متر پلاستیک حباب‌دار محافظ نیاز خواهد بود تا دور تخم‌مرغ پیچیده شود؛ اما با قراردادن تخم‌مرغ در میان مقدار بسیار کمی از این ریزتورینه قادر خواهید بود تا این‌کار را انجام داده بدون اینکه به آن آسیبی وارد شود.

بوئینگ در مورد اینکه قصد دارد تا این فلز را در چه اموری استفاده کند، صحبتی به میان نیاورده اما با توجه به این ویدئو می‌توان انتظار داشت که از آن در ساختار هواپیماهای آینده به‌منظور کاهش وزن و افزایش بهره‌وری سوخت آن استفاده شود.

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس