مراسم تشییع پیکر سه تن از شهدای والامقام مدافع حرم در شهرهای امیدیه، باغملک و آغاجاری در استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مردم شهرهای امیدیه، باغملک و آغاجاری در آیین‌های جداگانه‌ای پیکر مطهر سه تن از شهدای مدافع حرم خوزستان را که در سوریه به شهادت رسیده بودند را تا دروازه‌های بهشت بدرقه کردند.
تشییع پیکر شهدای مدافع حرم در شهرهای خوزستان

در این آیین‌های معنوی مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای مدافع حرم شهید میلاد بدری، نخستین شهید مدافع حرم شهر امیدیه و دومین روحانی شهید خوزستان، شهید مجتبی زکوی‌زاده، نخستین شهید مدافع حرم باغملک و شهید رضا مولایی، نخستین شهید مدافع حرم شهرستان آغاجاری تشییع شد.

تشییع روحانی شهید میلاد بدری بر دستان مردم امیدیه

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید میلاد بدری، نخستین شهید مدافع حرم شهر امیدیه و دومین روحانی شهید خوزستان در زادگاه سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی برگزار شد.

پیکر پاک و مطهر شهید میلاد بدری، نخستین شهید مدافع حرم شهر امیدیه و دومین روحانی شهید استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا تشییع شد.

در این مراسم که در هوایی بارانی برگزار شد مردم امیدیه با حضور بی‌نظیر پیکر پاک شهید میلاد بدری، را از ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان تا حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر دوش خود تشییع کردند.

در این مراسم سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان حضور داشت و به سخنرانی پرداخت، همچنین آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و پدر طلبه شهید سید مرتضی شفیعی نیز بر پیکر این شهید نماز خواند.

پس از آن پیکر مطهر این روحانی شهید با حضور آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و پدر طلبه شهید سید مرتضی شفیعی و سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان تا گلزار شهدای امیدیه تشییع شد.

پس از این مراسم با وداع جانسوز طلاب و روحانیون و دوستان و همرزمان، پیکر شهید بدری برای همیشه در آغوش خاک قرار گرفت و در کنار دیگر شهدای والامقام در گلزار شهدای امیدیه آرمید.

روحانی شهید میلاد بدری از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که در روز چهارشنبه 11 آذر ماه سال 1394 همزمان با 20 صفر المظفر سال 1437 هجری قمری و اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در سوریه به شهادت رسید.

شنبه شب نیز مردم امیدیه با حضور در مسجد حضرت امام رضا (ع) شهر خود با دومین روحانی شهید استان خوزستان وداع کردند.

در این آیین سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با ذکر خاطره‌ای از حضور سردار شهید حسین همدانی در امیدیه عنوان کرد: وقتی به همراه این شهید به گلزار شهدای این شهر رفتیم از ما خواست که بر مزار شهدای مدافع حرم شهر برویم، آن موقع گفتیم که امیدیه هنوز شهید مدافع حرم ندارد.

وی در ادامه خطاب به شهید همدانی گفت: ای شهید همدانی حالا امیدیه نخستین شهید مدافع حرم خود را تقدیم کرده است، کجایی که در تشییعش حضور پیدا کنی.

پس از مراسم وداع پیکر پاک و مطهر روحانی شهید میلاد بدری به حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوالفضل العباس (ع) منتقل شد و در حجره محل تحصیلش طلاب و روحانیون امیدیه این شهید مدافع حرم وداع کردند.

پیکر شهید مجتبی زکوی‌زاده در روستای چلچلک باغملک آرمید

پیکر مطهر شهید مجتبی زکوی‌زاده، نخستین شهید مدافع حرم باغملک با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های معظم شاهد در این شهر تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر و پاک شهید مدافع حرم مجتبی زکوی‌زاده با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان، سبزپوشان سپاه پاسداران و نیروهای نظامی و انتظامی در باغملک برگزار شد.

این مراسم از مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) باغملک آغاز شد و پیکر این دلاورمرد بر دستان مردم شهرستان باغملک و شهرها و روستاهای همجوار تشییع شد.

در این مراسم مردم خوزستان با شعارهای الله اکبر، لااله الاالله، محمد رسول الله، پیکر مطهر نخستین شهید مدافع حرم شهرستان باغملک را تا دروازه‌های بهشت بدرقه کردند.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر شهید زکوی‌زاده نماز اقامه کرد و سردار احمد خادم‌سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا نیز به بیان سخنانی پرداخت.

مراسم تشییع پیکر مطهر و پاک شهید مدافع حرم مجتبی زکوی‌زاده با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان، سبزپوشان سپاه پاسداران و نیروهای نظامی و انتظامی از مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) تا میدان امام خمینی (ره) برگزار شد و سپس به زادگاهش روستای چلچلک دهستان ابوالعباس شهرستان باغملک انتقال یافت.

مردم روستای چلچلک و روستاهای همجوار که برای در آغوش کشیدن فرزند رشید خود ساعت‌ها انتظار می‌کشیدند با دیدن تابوت شهید خود را به آن رساندند و با تبرک جستن از آن بر ادامه دادن راه شهیدان گلگون کفن به ویژه شهدای مدافع حرم تاکید کردند.

پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) از سوی خیل عظیم مردم خوزستان، این شهید والامقام در خاک زادگاهش آرمید تا مزار زیارتگاه عاشقان و دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت شود.

پیکر مطهر این شهید والامقام که به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بود، صبح روز شنبه با استقبال مسئولان لشکری و کشوری و دوستان و همرزمان شهید از تهران به اهواز منتقل شد تا در زادگاهش آرام بگیرد.

پیکر این شهید مدافع حرم پس از برگزاری مراسم استقبال، از فرودگاه بین‌المللی اهواز رهسپار زادگاهش شهرستان باغملک شد.

مراسم استقبال از پیکر این کبوتر حرم بانوی عشق حضرت زینب کبری (س) با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و دوستان و همرزمانش در باغملک برگزار شد و مردم و خانواده‌های معظم شهدا پیکر فرزند خود را در آغوش کشیدند.

پیکر شهید رضا ملائی در آغاجاری تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید رضا ملائی، نخستین شهید مدافع حرم شهرستان آغاجاری با استقبال گرم مردم این شهر در هوای بارانی برگزار شد.

پیکر پاک مطهر شهید رضا مولائی، نخستین شهید مدافع حرم شهرستان آغاجاری با حضور گرم مردم این شهر در یک هوای بارانی تشییع شد.

در این مراسم که از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آغاجاری آغاز شد پیکر مطهر این شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان، سبزپوشان سپاه پاسداران و نیروهای نظامی و انتظامی تشییع شد.

در این آیین نداهای یا حسین (ع)، یا زینب (س) در فضای شهر آغاجاری طنین انداز شد و آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز بر پیکر این شهید مدافع حرم نماز اقامه کرد.

مراسم تشییع پیکر پاک مطهر شهید رضا ملائی، نخستین شهید مدافع حرم آغاجاری با حضور گرم مردم این شهر در زیر بارش باران رحمت الهی تا گلزار شهدای این شهر ادامه داشت.

در این مراسم که آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز و جمعی زیادی از اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند پیکر این شهید مدافع حرم تا دروازه‌های بهشت بدرقه شد و در کنار شهدای گلگون کفن در گلزار شهدای آغاجاری آرام گرفت.

پیکر مطهر این شهید والامقام که به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسیده بود، روز گذشته با استقبال دوستان و همرزمان شهید از تهران به اهواز منتقل شد و پس از برگزاری مراسم استقبال، از فرودگاه بین‌المللی اهواز رهسپار زادگاهش شهرستان آغاجاری شد.

پیکر مطهر شهید ملائی و به همراه شهید میلاد بدری که دیروز به امیدیه منتقل شد و مورد استقبال باشکوه مردم قدرشناس و شهید پرور شهرستان‌های آغاجاری و امیدیه قرار گرفت.

از صبح روز شنبه در میدان ورودی شهر امیدیه اجتماع بزرگی برپا شد که با ورود پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم آنها را مورد استقبال قرار دادند و در مسیر کوتاهی تشییع کردند.

مراسم استقبال از پیکر این کبوتر سبکبال حرم بانوی عشق حضرت زینب کبری (س) با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و دوستان و همرزمان نیز در آغاجاری برگزار شد و مردم و خانواده‌های معظم شهدا پیکر فرزند خود را در آغوش گرفتند.

شهید رضا ملائی، معلم بازنشسته، نخستین رئیس شورای شهر آغاجاری و از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بود که به دست تروريست هاي تكفيری، در سوریه به شهادت رسید.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت شهادت رضا ملائی بسیجی فرهنگی پیامی تسلیتی صادر کرد که در آن آمده است: شهادت بسیجی فرهنگی، رضا ملائی در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام برگ زرین دیگری است بر تارک مقاومت و فداکاری مردم شریف خوزستان، بدون تردید خون این شهید گرانقدر و همه مجاهدان دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام، موجب هوشیاری امت اسلام گردیده و عزم و اراده ما را برای پاسداشت وحدت ومبارزه با تکفیری‌ها و دشمنان اسلام عزیز، راسخ تر خواهد نمود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه پیام خود نوشته است: اینجانب شهادت این فرهنگی بسیجی را که عمرگران بهای خود را صرف تعلیم و تربیت و نشر آگاهی و دانایی نمودند، به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه فرهنگیان، خانواده معزز ایشان و عموم مردم ایران اسلامی، به ویژه هموطنان غیورمان در استان شهید پرور خوزستان تسلیت گفته و از درگاه خداوند غفار، علو درجات برای آن شهید سعید و صبر و شکیبایی برای خانواده معزایش مسئلت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس