وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: ابهاماتی در خصوص این مسئله وجود دارد که تشکیلات خودگردان فلسطینی تا چه‌زمانی می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جان کری وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در مؤسسه بروکینگز تصریح کرد: فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌تواند برای اسرائیل هم تبعاتی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: محمود عباس نسبت به احساس ناامیدی مردم فلسطین به‌صورت مأیوسانه‌تری صحبت می‌کند. اگر تشکیلات خودگردان با فروپاشی روبه‌رو شود، اسرائیل هم باید بخشی از مسئولیت را به‌عهده بگیرد مثل اینکه بخشی از خدمات اساسی را در کرانه باختری ارائه کند.

در تازه‌ترین انتفاضه قدس، بیش از 102 فلسطینی به شهادت رسیده و 19 صهیونیست و یک شهروند آمریکایی نیز کشته شده‌اند.

جان کری ماه گذشته در این باره به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد. کری گفت: بدون حضور نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، اسرائیل مجبور خواهد بود تا ده‌ها هزار نظامی را در کرانه باختری مستقر کند. آیا اسرائیلی‌ها برای مقابله با تبعاتی که این اتفاق برای کودکان و نوه‌های آنها که در ارتش خدمت خواهند کرد، آمادگی دارد؟

حدود 500هزار صهیونیست در شهرک‌های کرانه باختری و شرق بیت المقدس زندگی می‌کنند. مجامع بین المللی ساخت‌وساز شهرک‌های صهیونیستی در این مناطق را غیرقانونی اعلام کرده‌اند ولی رژیم صهیونیستی زیر بار این مسئله نمی‌رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس