کد خبر 504470
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

وزیر خارجه آمریکا از احتمال همکاری دولت سوریه با مخالفان حتی پیش از برکناری بشار اسد رئیس جمهور این کشور، برای مبارزه با تروریست‌های داعش خبر داد

به گزارش مشرق، جان کری دیروز درنشست خبری درآتن پایتخت یونان گفت، شاید گروه‌های مخالف این گونه برداشت کنند این همکاری به این منجر می‌شود که اسد در قدرت باقی بماند که این از نظر آنها پذیرفتنی نیست.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفته است اظهارات اخیر جان کری نشان می‌دهد بشار اسد به زودی از قدرت کنار گذاشته نخواهد شد و دوران انتقال قدرت به شکل سیاسی در دستور کار خواهد بود؛ چیزی که آمریکا به دنبال آن است.

ایران و روسیه که حامیان اصلی دولت سوریه در مبارزه با تروریسم هستند مخالف برکناری اسد هستند و اعتقاد دارند که مردم سوریه از طریق برگزاری انتخابات آزاد باید درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

پس از برگزاری دو دور نشست درباره تحولات سوریه که در وین پایتخت اتریش برگزار شد، نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل به همراه ایران، عربستان سعودی، ترکیه و نماینده اتحادیه اروپا توافق کردند برای پایان دادن به جنگ در این کشور و مقابله جدی با تروریست‌های داعش، نمایندگان گروه‌های مخالف و نماینده دولت سوریه در ژانویه سال بعد با یکدیگر دیدار کنند.


منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس