وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: در صورت ادامه حمایت مسکو و تهران از بشار اسد واشنگتن مجبور می‌شود اقدامات سختی را اتخاذ کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود در همایش آمریکا و اسرائیل در واشنگتن گفت: اگر روسیه و ایران به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اجازه دهند که روند سیاسی را به شکست بکشاند و اگر انتقال سیاسی در سوریه اتفاق نیفتد ما همچنان به گزینه‌های خود پایبند خواهیم بود و در نهایت مجبور خواهیم شد تصمیمات سختی بگیریم.

وی تاکید کرد: دور دوم مذاکرات سوریه پیش از پایان ماه جاری میلادی در نیویورک برگزار خواهد شد. مخالفان سوریه اعضای هیات خود را برای شرکت در مذاکرات انتخاب کرده‌اند و آماده نشستن بر سر میز مذاکرات در کنار روسیه و ایران هستند؛ دو کشوری که با پیشنهاد ما درباره لزوم انتقال سیاسی در سوریه توافق کردند.

کری افزود: هدف از این انتقال تشکیل دولت فراگیری است که ظرف شش ماه شکل گرفته و طی این دوره قانون اساسی جدید و مکانیزمی برای برگزاری انتخابات ظرف 18 ماه با نظارت بین‌المللی تدوین خواهد شد.

کری تاکید کرد که جامعه جهانی همچنان به تلاش‌های خود برای حل بحران سوریه ادامه می‌دهد و تمامی طرف‌ها برای توقف درگیری‌ها به عنوان مرحله اول حل بحران پیش از آغاز روند سیاسی تلاش می‌کنند.

وی درباره اوضاع آوارگان نیز تاکید کرد: ما باید از اردن، لبنان و ترکیه درباره بحران آوارگان حمایت کنیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین احداث شهرک‌ساز‌ی‌ها توسط اسرائیل را به شدت محکوم کرد و گفت: این مساله سوالاتی را درباره قصد و نیت اسرائیل در درازمدت برمی‌انگیزد.

وی به اسرائیل نسبت به عواقب فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده و گفت: این مساله احتمالا تهدیدی برای اسرائیل خواهد بود.

کری تاکید کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بیش از هر زمان دیگری با ناامیدی صحبت می‌کند و از ناامیدی فلسطینی‌ها حرف می‌زند. در واقع اعتماد میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی بیش از گذشته از بین رفته است و ما خواهان توقف خشونت‌ها پیش از بدتر شدن اوضاع هستیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    اقدام سخت= حمایت بیشتر از تروریستها اینم از آمریکاتون که واسش سر و دست میشکونید
  • ناشناس آذری ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    دیگر چه اقدامی مانده که آمریکایی ها انجام نداده اند؟ تشکیل و حمایت از داعش مگر اقدام کمی بود؟ الان هم مطمئناً اگر کاری و در اصل خرابکاریی از دستشان بر بیاید بدون اعلام قبلی انجام خواهند داد.
  • محمد ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    ما از مردم سوریه حمایت میکنیم ، هر انتخابی که مردم سوریه بکنند همون انتخاب معیار و میزان هست ، به هیچ کشوری مربوط نیست که بیاد در مورد مسائل داخلی کشورهای دیگه تصمیم بگیره این " مردم " سوریه هستندکه در مورد بشار اسد تصمیم میگیرند . با کلمات بازی نکنید .... "مردم" سوریه اشخاصی هستند که شناسنامه سوری دارند و در یک انتخابات بی طرفانه شرکت میکنند و رای میدند . این رای ارزش داره و معیاری میتونه قرار بگیره برای سرنوشت سوریه . انتخاب مردم " سوریه اگر باب میل کشوری نباشه حق نداره خواسته خودش رو دیکته کنه . از انتخاب های سخت نمیترسیم ..... پشت حرفهای ما استدلال منطقی هست . شکست مذاکرات هم محصول خواسته های خودخواهانه عربستان هست . کشوری که پادشاهی هست و آخرین نفری هست که باید در مورد مسائل کشور پیشرویی مثل سوریه اظهار نظر کنه . ما به عربستان باج نمیدیم امنیت اسرائیل هم دغدغه ما نیست
  • علی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    امام خمینی: امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
  • سیدعلیرضا ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    مگر اقدامی دیگر مانده که آمریکا نکرده باشد؟
  • کاظمی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    باسلام این جمله امام همیشه تازگی دارد و به ما یادآوری می کند که اگر با خدا باشیم کدخدا هیچ غلطی نمی تواند بکند....
  • ایران آباد ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    اگر سرنگون کردن نظام های قانونی کشورهای مستقل توسط کشورهای قلدر مثل آمریکا باب شد تمام کشورهای مستقل یا باید بردگی آمریکا را بپذیرند یا با خطر سرنگونی از طرف آمریکا روبرو شوند و همین سناریو هم شامل کشورهای مترقی خواهد شد یعنی کشورهای انقلابی دیگر وجود نخواهند داشت باید آنها را در موزه ها تاریخ ملل جستجو کرد
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    امروز اگر روسیه و ایران ایستادند خوب آینده را تضمین کردند ولی اگر کوتاهی کنند در نتیجه جنگ و تفکر تجزیه وارد کشور می شود. این خط مشی فشار آمریکا ست که تا اینجا آمده و ادامه هم دارد مگر اینکه اینبار بایستیم.
  • فرشاد ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    جان کری بدبخت کشتی مارو چهار سال و نیمه نشستی کشتار مردم سوریه رو نگاه میکنی خاک تو سرت...
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    هیچ غلطی نمی تونه بکنه.
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    شما از هیج کاری که از دستتان برمی آمد کوتاهی نکردید و هیچ اقدام و گزینه دیگری ندارید
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    چقدر از شنیدن این جمله دلم خنک می شود.
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    اقدامات سخت؟!!! کری قبلا یه پات رو شکستی مواظب باش با اقدامات سخت!! بعدی این دفعه گردنت نشکنه ننه مرده...
  • م-ب ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    فعلا باید تحمل کنیم دیگه ..... مچکریم
  • م-ب ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    خاک بر سر اونی که منفی میزنه
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
    0 0
    اگر انسان بی ادبی بودم می گفتم ....... خوردی ولی چون مودب هستم می گوید هیچ غلطی نمی توانی بکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس