کد خبر 504727
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت که توهم واشنگتن و لندن در زمینه وجود مخالفان میانه رو در سوریه بسیار خطرناک است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری ایندیپندنت در گزارشی نوشت؛ تصویب مجوز حملات هوایی انگلیس در سوریه توسط پارلمان این کشور می‌تواند یک لحظه نمادین تلقی شود چرا که از سال 2003 این چهارمین بار است که انگلیس خود را درگیر یک جنگ در خاورمیانه می‌کند. 

ایندیپندنت با اشاره به شروع حملات هوایی انگلیس در سوریه نوشت: این حملات در حالی آغاز شده است که پیش از این آمریکا و روسیه با مداخله در سوریه و عراق هنوز نتوانسته اند از بن بست ناشی از داعش خارج شوند و این بر پیچیدگی معادلات در سوریه افزوده است.

براساس این گزارش، اقدام سیاسی بریتانیا تحت فشار آمریکا، که نمی‌خواهد داعش، بشار اسد و نیروهای وابسته به القاعده نظیر جبهه النصره جنگ در سوریه را به نفع خود تمام کنند، حاصل شد. 

ایندیپندنت نوشت: واشنگتن تلاش می‌کند تا وانمود کند که در سوریه نیروهایی به اسم نیروهای میانه رو وجود دارند که با هر سه گروه ذکر شده مخالف هستند و توانایی این را دارند که قدرت را در این کشور در اختیار بگیرند. دیوید کامرون هم مشابه آمریکا اعتقاد دارد که نه تنها نیروهای میانه رو وجود دارند بلکه تعداد آنها 70 هزار نفر است که بعضی از آنها بقایای ارتش آزاد سوریه هستند که دو سال پیش از هم فروپاشید.

این گزارش افزود: این توهمات بسیار مهم هستند چرا که یک خلا خطرناک در قلب سیاستهای آمریکا و بریتانیا را می‌پوشاند. بدتر از آن اینکه این فانتریها به عنوان جایگزینی برای سیاستهای واقعی عمل می‌کنند و سوریه را به سمت یک جنگ بی پایان خواهد کشاند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس