نيروي ويژه در ارتش انگليس موسوم به "اس. آ. اس" بعد از بمب گذاري اخير در باشگاه پاريس، براي تامين امنيت بازيهاي يورو 2016 فرانسه با پاريس همکاري خواهد کرد.

به گزارش مشرق، بمب گذاري 13 نوامبر در باشگاه اشتادو فرانس پاريس در ديدار دوستانه آلمان و فرانسه،130 کشته بر جاي گذاشت. سياستمداران فرانسه از نيروهاي ويژه انگليسي درباره امنيت بيشتر اين بازي ها از جمله حفاظت از تيم در هتل و جلسات تمرين درخواست کمک کردند.

فرانسوي ها اين درخواست خود را براساس بندي از پيمان ليسبون در اتحاديه اروپا، ارائه کرده و خواستار افزايش حضور نيروهاي ويژه انگليس در اين کشور به منظور تأمين امنيت رقابت هاي يورو 2016 شده اند.

در مجموعه حوادثي که در شامگاه 13 نوامبر در شهر پاريس و حومه آن رخ داد، چند تروريست مسلح با شليک گلوله و همچنين منفجر کردن جليقه هاي انتحاري خود، سبب کشته و زخمي شدن حدود 490 نفر شدند.

تيم ملي آلمان ساعتي پيش از حملات تروريست ها مجبور شد محل اقامت خود در هتل را ترک کند. انتظار مي رود فدراسيون فوتبال انگليس، تعداد نيروهاي امنيتي خود را در بازيهاي يورو 2016 افزايش دهد. وزير دفاع فرانسه اين اقدام را عملکرد سياسي تاثير بزرگ خواند.

اتحاديه اروپا از تمام کشورهاي عضو درخواست کرد که با تمام قوا براي فرانسه که قرباني تهاجم مسلحانه شده است کمک کنند. گفته مي شود شديدترين تدابير امنيتي در رقابت هاي يورو 2016 در تاريخ 11 ژوئن در شهر مارسي خواهد بود که قرار است دو تيم فوتبال روسيه و انگليس به مصاف يکديگر بروند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس