دو نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دنبال حوادث پاریس تأکید کردند که برنامه جاسوسی از مسلمانان آمریکا باید تشدید شود.

به گزارش مشرق، اوایل شنبه هفته گذشته، تکفیری‌های داعش به مناطق مختلف پاریس حمله کردند و در این حملات ترویستی 129 نفر کشته شدند و بیش از 300 نفر نیز زخمی شدند.

به دنبال این حادثه بسیاری از جمهوری‌خواهان مواضع بسیار سختی را در قبال تمامی مسلمانان اتخاذ کردند به ویژه آنکه «بن کارسون» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه (دیروز) به شبکه «ای بی سی» اعلام کرد که از جاسوسی از هرمکانی که «افراط‌گرایی زیادی در جریان است» حمایت می‌کند.

وی ادامه داد که آمریکا می‌بایست «درباره اطلاعات ما جدی باشد» تا ایمنی مردم آمریکا تضمین شود.

از طرف دیگر «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 خواستار تشکیل یک پایگاه داده از تمامی مسلمانان آمریکا شد.

ترامپ می‌گوید که یک پایگاه داده می‌خواهد و خواستار نظارت و جاسوسی شدید بر مسلمانان است تا بتوانند مسلمانان آمریکا را دنبال کنند.

روز پنجشنبه هفته گذشته، یکی از خبرنگاران شبکه «ان بی سی» از ترامپ در ایالت «آیووا» درباره تشکیل یک پایگاه داده برای دنبال کردن مسلمانان آمریکا سوال کرد که ترامپ در پاسخ گفت: «باید سیستم‌‌های زیادی فراتر از پایگاه داده باشد».

وی گفت که اگر رئیس‌جمهور شود طرح‌هایی چون تشکیل پایگاه داده برای جاسوسی از مسلمانان را به طور قطع اجرا خواهد کرد.

ترامپ مدعی شد« مشکل از مساجد آمریکا بیرون می‌آید و اگر مأموران اجرای قانون جاسوسی از مکان‌های عبادت و مقدس را ادامه ندهد، ما احمق هستیم و خود را به تمسخر گرفته‌ایم».

این نامزد جمهوری‌‌خواه که مواضع بسیار تند و عجیبی درباره بسیاری از مسائل دارد، می‌گوید که چنین نظارت‌ها بعنوان بخشی از مبارزه با تروریسم ضروری است.

از طرف دیگر مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند به دنبال حوادث پاریس، لایحه‌ای را به تصویب درآورده است تا با اعمال قوانین سخت مانع از ورود آوارگان سوری به آمریکا شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس