کد خبر 503663
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت: بالغ بر 5/2 میلیون زایر خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلا حضور دارند که بیش از 90 درصد آنان را ایرانیان تشکیل می دهند و این آمار به غیر از حضور چندین میلیونی زایران عراقی است که از دیگر شهرهای این کشور به کربلا آمده اند.

به گزارش مشرق، «میر مسعود حسینیان» همچنین با اشاره به آغاز بازگشت زایران ایرانی از کربلای معلی، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 132 هزار زایر ایرانی پس از زیارت و شرکت در آیین های مقارن با اربعین از عراق خارج شده اند و این روند از فردا (پنج شنبه) تسریع می شود.
وی با ترسیم چهار مسیر و امکان برای بازگشت زایران ایرانی از کربلا به مرزهای خروجی ایران، اضافه کرد: راه آهن کربلا- بصره یکی از مسیرهای بازگشت زایران ایرانی به کربلاست که از دو شب پیش حرکت قطارهای این مسیر در سه نوبت در ساعت های 20:30، 22:30 و 30 دقیقه بامداد آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و احتمالاً افزایش قطار در این مسیر را خواهیم داشت.
حسینیان، مدت زمان رسیدن قطارهای مسیر کربلا به بصره را 10 ساعت عنوان و بیان کرد: زایران ایرانی پس از رسیدن به بصره به مرز شلمچه منتقل شده و آن سوی مرز نیز امکانات برای انتقال آنان به مناطق دیگر فراهم شده است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، مسیر و امکان دوم بازگشت زایران حسینی ایرانی به کشور را انتقال آنان با اتوبوس ها به نجف و سپس مرز مهران یا بصره به طور رایگان عنوان کرد.
وی، مسیر و امکان سوم بازگشت زایران ایرانی به کشور را مسیر مستقیم از کربلا به مهران به طور مستقیم عنوان کرد و گفت: زایران ایرانی با اتوبوس ها و دیگر وسایل نقلیه آماده شده به طور رایگان به مرز مهران منتقل شده و وارد کشور می شوند.
حسینیان، امکان چهارم بازگشت زایران ایرانی به کشور را از طریق هواپیما از فرودگاه های نجف و بغداد اعلام کرد که برای انتقال این زوار نیز به فرودگاه های مورد اشاره وسایل نقلیه مهیا شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    با سلام. لطفا اعداد اعشاری را به حروف بنویسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس