کد خبر 503602
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

یک منبع آگاه جزییات تازه ای از زخمی شدن ملا «اختر محمد منصور» رهبر طالبان اعلام کرد و گفت که وی شامگاه سه شنبه در بیمارستانی در کویته پاکستان بستری شده است.

به گزارش مشرق، این منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: ملا اختر منصور دیشب برای گفت و گو با ملا « عبدالله سرحدی» یکی از فرماندهان پیشین طالبان به منزل وی در 25 کیلومتری شهر کویته پاکستان در منطقه ی «کچلاخ» می رود، اما گفت و گوهای آنان به مشاجره لفظی و درگیری مسلحانه می انجامد.
وی افزود که در این درگیری مسلحانه، سرحدی به قتل می رسد و ملا اختر منصور به شدت زخمی شده و به بیمارستانی در همان نزدیکی انتقال داده می شود.
به گفته این منبع دولتی ، در این درگیری، پنج تن دیگر از نیروهای طالبان هم کشته می شوند.
این منبع در پاسخ به این پرسش که برخی خبرها حاکی از کشته شدن ملا اختر منصور است، گفت که با توجه به زخم های شدید، احتمال کشته شدن وی وجود دارد، اما دولت افغانستان خبر مرگ وی را در حال حاضر تایید نمی کند.

گروه طالبان بعد از انتشار خبر مرگ ملا «محمد عمر» رهبر پیشین طالبان، ملا اختر منصور را به عنوان رهبر این گروه معرفی کرد، اما عده ای از فرماندهان طالبان، رهبری وی را نپذیرفتند و فردی دیگر به نام ملا «محمد عبدالرسول» را به عنوان رهبر خود انتخاب کردند.
عبدالرسول حدود یک ماه قبل، برادر عبدالمنان نیازی، برادر ملا عمر و منصور دادالله یکی از فرماندهان نظامی طالبان را به عنوان دو معاون خود معرفی کرد که منصور دادالله دو هفته قبل، در درگیری های داخلی با طالبان به قتل رسید.
در صورت مرگ «اختر محمد منصور»، علاوه بر ایجاد تغییرات عمده در رهبری طالبان، سرنوشت گفت و گوهای صلح میان این گروه با دولت افغانستان دست کم در کوتاه مدت به محاق خواهد رفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس