افروز مهدیان کار نگارش کتاب‌های «یادگاران» برای شهیدان محمود‌وند و پازوکی را به پایان برد. وی اکنون مشغول نوشتن کتاب «روزگاران» درباره تفحص است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، افروز مهدیان گفت: کتاب‌های شهیدان مجید پازوکی و علی محمود‌زاده را از مجموعه یادگاران انتشارات روایت فتح به پایان برده‌ام و به انتشارات روایت‌ فتح سپرده‌ام.
«یادگاران» شهیدان محمود‌وند و پازوکی به پایان رسید/ «روزگاران» تفحص در راه است
وی با یادآوری این‌که محتوای کتاب‌های مجموعه یادگاران به روایت 100 برش از زندگی شهیدان می‌پردازد، افزود: شهیدان محمود‌وند و پازوکی، از گروه تفحص لشگر 27 محمد رسول(ص) بودند و با خانواده، دوستان و هم‌رزمان این شهیدان از طریق روایت فتح گفت‌وگوهایی انجام شده بود.

مهدیان درباره ویژگی‌های این شهیدان توضیح داد: آن‌ها دوست‌های مشترک بودند و از سال 1361 در گردان تخریب لشگر 27 محمد رسول‌الله حضور داشتند. پس از جنگ تحمیلی به صورت خود‌جوش و بدون امکانات به تفحص شهیدان می‌پردازند و بعد، رفته رفته ساز و کار اداری برای آن ترتیب می‌دهند تا بتوان با امکانات بیشتری به تفحص شهیدان پرداخت. به این ترتیب، گروه تفحص لشگر 27 محمد رسول‌الله تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدا فرد دیگری را برای فرماندهی این مرکز انتخاب می‌کنند اما پس از مدتی، ابتدا محمود‌وند فرماندهی مرکز را بر عهده می‌گیرد و با شهادتش در بهمن سال 1379 در منطقه فکه پازوکی به دلیل انفجار مین، فرماندهی را عهده‌دار می‌شود که او هم مهرماه 1380 به دلیل انفجار مین در همین منطقه به شهادت می‌رسد.

مهدیان با بیان این‌که شهیدان محمود‌وند و پازوکی خاطرات مشترک فراوانی داشته‌اند، افزود: خاطرات آن‌ها بسیار به هم تنیده بود و من کوشیدم فقط یک بار به این خاطرات مشترک بپردازم تا این دو کتاب، خاطرات تکراری نداشته باشند.

وی گفت: مرور خاطرات این دو شهید سبب شد اطلاعات ویژه‌ای درباره شیوه تفحص شهیدان بیابم و کتاب روزگاران را درباره تفحص شهیدان بنویسم. تاکنون بیش از یک سوم از این کتاب را هم نوشته‌ام.
*ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش آذر ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    شهید علیرضا شهبازی هم حین تفحص در منطقه فکه بر اثر انفجار مین به همراه شهید محمد زمانی در 26 آذر 1380دعوت حق رو لبیک گفت . علیرضا یکی از دوستان من بود و بسیار مظلومانه شهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس