کد خبر 503216
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰

يک منبع امنيتي بلند پايه مصري اعلام کرد: نيروهاي امنيتي مصرصبح امروز(سه شنبه) 46 تروريست را در در شهر العريش واقع در شمال سينا دستگير کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پايگاه خبري امارات 24، اين منبع امنيتي مصري افزود: نيروهاي امنيتي مصر در جريان عمليات امنيتي پس از انفجار تروريستي مقابل هتل محل اقامت قاضي هاي ناظر بر انتخابات در شهر العريش، 46 نفر از عناصر گروهک تروريستي موسوم به ولايت سينا را که با گروه تروريستي داعش بيعت کرده اند ،در شهر العريش دستگير کردند.

اين منبع همچنين گفت: نيروهاي امنيتي به مخفيگاه اين تروريست ها در تونلي که در زير زمين قرار داشت حمله و آن ها را غافلگير کردند.

اين منبع خاطرنشان کرد در داخل اين تونل ، مقادير زيادي اسلحه ، مواد منفجره ، بمب هاي دستي، آذوقه ، لباس نظامي ونقشه هايي که نشانده طرح هاي تروريست ها براي انجام عمليات هاي تروريستي در شمال سينا جهت اخلال در انتخابات بود ، کشف و ضبط شد.

گروه هاي تندرو از جمله گروهک تروريستي ولايت سينا وابسته به داعش، بارها در اين منطقه نظاميان و نيروهاي امنيتي مصر را هدف قرار داده است.

هفته گذشته در اثرانفجار خودروي بمب گذاري شده در مقابل هتل محل اقامت قاضي هاي ناظر بر انتخابات در شهر العريش مصر 4 تن کشته و 12 تن مجروح شدند.

چندي پيش نيز هواپيماي مسافري روسيه با 224 سرنشين در اين منطقه سقوط کرد. گروه تروريستي داعش مسووليت سقوط اين هواپيما را برعهده گرفت اما تاکنون اين ادعا ثابت نشده است.

از زمان برکناري محمد مرسي رييس جمهوري پيشين مصر در سال 2013 تاکنون نيروهاي مشترک ارتش و پليس مصر حملات نظامي گسترده اي را به چندين استان مصر از جمله استان شمال سينا براي مقابله با عناصر تروريستي و تکفيري آغاز کرده اند.

تاکنون صدها نظامي مصري در حملات افراد مسلح در شبه جزيره سينا کشته شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس