مرکز ملی فضایی ایران، شرکت صنایع الکترونیک ایران و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش مشرق،  در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران، تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان مرکز ملی فضایی ایران، شرکت صنایع الکترونیک ایران (گروه فضایی صاایران) و اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران (گروه صهفاماهواره) منعقد و به منظور مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در زمینه تجاری سازی محصولات دانش بنیان فضایی و ارتقا کیفیت این محصولات برای قرار گرفتن در زنجیره تامین جهانی و صادرات به کشورهای دیگر اجرایی خواهد شد.

همچنین رونمایی از برند تجاری «امید صهفا» که برای صادرات محولات فضایی طراحی شده است، با حضور منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

صهفا ماهواره اولین کنسرسیوم فضایی کشور، متشکل از حدود ٣٠ شرکت خصوصی است که هدف از تشکیل آن ورود به پروژه های بزرگ فضایی کشور بوده و ماموریت اصلی آن نیز طراحی و ساخت سامانه‌های فضایی است.

این کنسرسیوم که به صورت خصوصی اداره می‌شود، صرفا در زمینه های فضایی فعالیت می کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    بسیار عالی هست.انشالله این پیشرفتها بمرور زمان باعث بشه تا ما در الکترونیک و اویونیک و رادار برای جنگنده بومی به خودکفایی و پیشرفت در شان ملت و نام ایران برسیم.
  • ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    حیف که این سایت مشرق نیوز دوتا مصاحبه چند روز اخیر منطقی رو منتشر نکرد تا متوجه میشدی که گلی به سر صنعت فضایی کشور زدن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس