وزیر امور خارجه روسیه ضمن تاکید بر لزوم همکاری با دولت دمشق از تمایل مسکو برای بستن مرز ترکیه – سوریه در راستای مبارزه با داعش سخن گفت.

به گزارش مشرق به نقل از ایتارتاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه سوریه بعد از دیدار با «ولید المعلم» همتای سوری خود از آمادگی مسکو برای هماهنگی گام های مؤثر در زمینه بستن مرز ترکیه – سوریه در همکاری با دولت دمشق سخن گفت.

وی با اشاره به درخواست «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر لزوم اتخاذ اقداماتی در جهت انسداد مرز ترکیه – سوریه، گفت: ما به گونه ای فعال از این طرح حمایت می کنیم. روسیه از هماهنگی گام های مؤثر در این زمینه به ویژه در همکاری با دولت سوریه استقبال می کند.

وی ادامه داد: مسکو بر این باور است که با انسداد این خط مرزی، می توان از بسیاری جهات به مسئله ریشه کن کردن داعش در خاک سوریه پاسخ داد.

لاورف در نهایت بار دیگر با یادآوری اقدام ترکیه در سرنگونی یک فروند جنگنده روسی گفت: مسکو بیش از پیش درباره قصد واقعی ترکیه و آمادگی این کشور برای نابودی داعش به ویژه در خاک سوریه تردید دارد.

وی بار دیگر بر التزام دولت مسکو به تلاش برای ایجاد ائتلافی جهانی که در چارچوب قوانین بین المللی و با نظارت شورای امنیت سازمان ملل متحد با داعش مباررزه کند، تاکید کرد و گفت: حالا نوبت شرکای ما از جمله اعضای ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش است تا در این باره تصمیم بگیرند.  

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس