کد خبر 503903
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵

وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با همتای ترک خود در بلگراد تاکید کرد که وزیر خارجه ترکیه مسئله جدیدی در مورد سرنگونی بمب افکن سوخو 34 روسیه مطرح نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در بلگراد گفت که همتای ترکش در این دیدار چیز جدیدی مطرح نکرده است.

وی همچنین تاکید کرد: روابط ما با ترکیه هرگز به وضعیتی که پیشتر بود باز نخواهد گشت؛ ولی ما بین ملت ترکیه با شخصی که دستورهای جنایت کارانه را صادر کرده است تفاوت قائل می‌شویم.

لاوروف افزود با جان کری وزیر خارجه آمریکا در مورد ضرورت بسته شدن مرزهای ترکیه با سوریه توافق کردیم ولی در مورد چگونگی اجرایی کردن آن هنوز طرح مشخصی وجود ندارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌های دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای تشکیل هیئت مشترک معارضان سوریه تاکید کرد.

از سوی دیگر مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت غیر واقع بینانه است که انتظار داشته باشیم مشکلات با روسیه پس از یک نشست حل و فصل شود اما باز ماندن کانال های ارتباطی بین دو کشور مهم است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 0
    24 نه 34

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس