دبیر جشنواره شعر طلاب (اشراق) گفت: زمانی که لیست شعرای حوزوی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد، ایشان تعجب کردند و فرمودند "یعنی ما این همه شاعر حوزوی داریم، بروید کنگره تان را برگزار کنید"، همچنین در همان زمان مبلغی برای برگزاری کنگره کمک کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسینی، دبیر جشنواره شعر طلاب (اشراق) در سوگواره ادبی 1460 از پیش نشست های جشنواره اشراق که در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار شد، گفت: جشنواره  شعر حوزه یک جشنواره 26 ساله است که در سال 68 اولین دوره آن  برگزارشد.

وی ادامه داد در برگزاری دوره های اولیه، کنگره شعر طلاب زمانی که لیست شعرای حوزوی خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد، ایشان تعجب کردند و فرمودند "یعنی ما این همه شاعر حوزوی داریم، بروید کنگره تان را برگزار کنید"، همچنین در همان زمان مبلغی برای برگزاری کنگره شعر کمک کردند.

این شاعر پیشکسوت حوزوی افزود: امسال در جشنواره شعر اشراق آثار رسیده رشد صد در صدی داشته و دو برابر نسبت به جشنواره گذشته است و ضمن آن که از نظر کیفی اهتمام بیشتری را هم شاهد هستیم.

وی با اشاره به لزوم تشکیل انجمن ادبی شعر طلاب حوزه علمیه تهران، گفت: برگزاری برنامه ها و تشکیل انجمن شعر از اولویت برنامه های جشنواره اشراق است، لذا در تلاشیم تا شعرای طلبه تهرانی را جمع کرده و برای آنها حکم عضویت در انجمن ادبی صادر نماییم.

حجت الاسلام حسینی در خصوص اهتمام مقام معظم رهبری به مقوله شعر، اظهار داشت: اهتمام رهبر معظم انقلاب به شعر و آوازه ایشان در اقصی نقاط دنیا به گونه ای است که در زمانی که سال ها پیش در آفریقای جنوبی بودم، عکس حضرت آقا و چند دوست شاعر دیگر از جمله استاد رشاد را به نلسون ماندلا نشان دادم ،او خیلی خوشحال شد و بعد از ان رابطه خوبی بین ما  و ماندلا بر قرار گردید.

گفتنی است، جشنواره شعر اشراق ویژه طلاب حوزه های علمیه کشور، روز 30 آذر ما ه، در تالار ایوان شمس معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس