اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن زرتشتیان یکی از سخنران‌های مراسم رونمایی از کتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان» بود. او از وحدت سخن گفت و تاکید کرد: ایران کشور توحید است چرا که پیامبران با هم دعوایی ندارند و اگر هم دعوایی هست خودمان مسبب آن هستیم.

 به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب "ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان" با حضور حجت‌الاسلام یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، حجت الاسلام تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام خسروپناه و روحانیون دیگر ادیان صبح امروز در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن زرتشتیان یکی از سخنران‌های این مراسم بود.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: به راستی ایران مهد همزیستی ادیان مختلف در طول تاریخ بوده است و تاریخ 10 هزار ساله این کشور این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. این نشاندهنده فرهنگ ایرانی است که بنیانگذار آن زرتشت بوده و پیامبران بعد از او، پیام او را به زبان‌های مختلف بیان کردند. هر قوم و ملتی سنت‌های مختلف دارد و همه پیامبران برای محبت و وصل کردن آمده‌اند چرا که همگی آنها از سوی یک خدا آمده‌اند.

وی ادامه داد: باید امام راحل و مقام معظم رهبری را سرلوحه خودمان قرار دهیم. کشور ما کشور توحید است چرا که پیامبران با هم دعوایی ندارند و اگر هم دعوایی هست خودمان مسبب آن هستیم. می‌بینیم که اندیشه نیک‌،گفتار و عمل نیک همگی اصول ادیان‌های مختلف است. زبان خداوند، زبان علم است که در اختیار همگان قرار گرفته است و به همین واسطه است که می‌بینیم در همه ادیان الهی و در کتاب‌های آسمانی‌شان این عبارت آمده است که خداوند به ما عقل داده تا مفاهیم عقلی را یاد بگیریم و دین داده تا انسان‌سازی رخ بدهد.

خورشیدیان افزود: امیدواریم همه ما روحانیون و پیروان ادیان الهی به این موضوع دقت کنیم که هدف از عبادت کردن جز خدمت به خلق نیست. هر موجودی که این خصوصیات را داشت انسان نام دارد و این انسان دارای حق و حقوقی است. توجه باید کرد که با آنچه که خداوند در اختیار ما قرار داده است می‌توانیم خداپرستی خود را نشان دهیم و باید بدانیم که در مملکتمان اقلیت و اکثریت بی‌معنی است و همه چیز برای همه انسان‌ها است. ما اقلیت نیستیم بلکه هم‌میهنان زرتشتی شما هستیم.

رئیس انجمن زرتشتیان به درخواست خود از مسئولان اشاره کرد و گفت: وقتی در قانون اساسی و بویژه در ماده 13 و 20 روح وحدانیت و خدایی را می‌بینیم بنابراین باید اصل برابری در جامعه بوجود بیاید. فرهنگ ایرانی همیشه انسانیت‌محوری را سرلوحه قرار داده و نمونه آن امام علی (ع)و امام حسین (ع) هستند که در پی دفاع از مظلوم و ایستادن در برابر ظلم حتی جان و مال خود را فدا کردند. اینها همان ارزش‌هایی است که در طول تاریخ پشتوانه ما بودند. در حقیقت باید گفت برای مبارزه با داعش‌های زمان فقط دانش است که می‌تواند کمک کننده باشد.

در ادامه این مراسم ماشاءالله گلستانی‌نژاد مرجع دینی کلیمیان ایران صحبت کرد و گفت: همه ما دارای کتاب آسمانی هستیم و شیوه زندگی خود را از آن می‌گیریم این کتاب که امروز رونمایی خواهد شد، روشنگر مذاهب توحیدی در ایران است و نشاندهنده فعالیت‌هایی است که در طی این سال‌ها در این حوزه انجام شده است.

وی ادامه داد: ادیان دینی در ایران به مانند کلاف ریسمانی است که سر همه آنها به یک گره ختم می‌شود و رشته‌های مخلتف آن تحت عنوان دین‌های الهی مختلف همچون مسیحی، کلیمی و ... است. باید توجه داشت که آن گره محکم ایمان به خدا است و اگر از ایمان‌مان کم بشود دیگر مذهب و دینی نداریم.

گلستانی‌نژاد بیان داشت: ما همواره دوشادوش ایرانیان عزیز هستیم. من همیشه خود را به عنوان ایرانی کلیمی معرفی می‌کنم چرا که اول ایرانی بودن خود را ابراز می‌کنم و بعدا مذهبم را می‌گویم. من به عنوان مرجع دینی کلیمیان ایران می‌گویم که خوشحالیم قانون ایران به ما این اجازه را داده است که مطابق روش خودمان اعمال‌مان را انجام دهیم. چرا که ما مطابق آیین خود مسائلی همچون ازدواج، ارث و طلاق را برگزار می‌کنیم. آیین ما همان آیین حضرت موسی کلیم‌الله می‌باشد. در برابر قانون مدنی ایران سر تعظیم فرود می‌آوریم و خوشحالیم که به ما اجازه داده است تا مطابق آیین خودمان رفتار کنیم. امیدواریم سایه رهبر معظم انقلاب بر سر ما باشد.

در پایان این مراسم و با حضور حجت‌الاسلام یونسی، حجت الاسلام تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام از کتاب "ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان" رونمایی شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • از تبریز ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    0 0
    زرتشت و کنفسیوس و بودا پیامبران الهی نیستند ولی در شرایط و زمان خود الگوهایی مناسب برای زندگی بشری در جامعه خویش بوده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس