کد خبر 516169
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

دولت کانادا تلاش مي کند تا اواخر فوريه آينده شمار آوارگان سوري پذيرش شده در کشور را به بيست و پنج هزار نفر برساند

به گزارش مشرق، خبرگزاري فرانسه نوشت: دولت کانادا نتوانست به وعده خود مبني بر پذيرش ده هزار آواره سوري تا پايان سال دو هزار و پانزده عمل کند اما روز پنجشنبه تاکيد کرد تا اواسط ژانويه به تعهدات خود در اين زمينه عمل خواهد کرد.
مقامات کانادا در زمان مبارزات انتخاباتي اعلام کردند تا اواخر دسامبر سال 2015، بيست و پنج هزار آواره سوري را پذيرش خواهند کرد اما اين هدف بلندپروازانه اي بود که اتاوا در تحقق آن با مشکلات اداري و لجستيکي متعددي روبرو شد و اواخر نوامبر گذشته مجبور شد رقم تعيين شده بيست و پنج هزار نفر را به ده هزار نفر کاهش دهد.
روز پنجشنبه که آخرين روز سال 2015 بود، سه هواپيماي چارتر با هشتصد آواره سوري در فرودگاه تورنتو به زمين نشستند. با ورود اين عده آواره سوريه به خاک کانادا تعداد آوارگان سوري که از چهارم نوامبر وارد اين کشور شده اند به کمي بيش از شش هزار نفر رسيد. دولت جاستين ترودو، نخست وزير ليبرال جديد کانادا از چهارم نوامبر فعاليت خود را رسما آغاز کرد.
جان مک کالم، وزير مهاجرت کانادا پنجشنبه شب در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد، اطمينان دارم  ظرف دو هفته آينده شمار آوارگان سوري در خاک کانادا به ده هزار نفر خواهد رسيد. وي تصريح کرد، علاوه بر شش هزار آواره سوري که در حال حاضر در کانادا حضور دارند دولت با درخواست چهار هزار و هفتصد نفر ديگر نيز موافقت کرده است. وزير مهاجرت کانادا همچنين گفت، دولت تلاش مي کند تا اواخر فوريه آينده شمار آوارگان سوري پذيرش شده در کشور را به بيست و پنج هزار نفر برساند.
دولت کانادا در نظر دارد ششصد و هفتاد و هشت ميليون دلار کانادا (چهارصد و هشتاد ميليون يورو) در شش سال آينده براي پذيرش آوارگاني که از ترکيه، سوريه و اردن به اين کشور مي‌آيند، اختصاص دهد. از طرف ديگر جين فيلپات، وزير بهداشت کانادا نيز اذعان کرد، اگر دولت چنين اهداف بلندپروازانه اي را در رابطه با پذيرش آوارگان سوري تعيين نکرده بود، الان اين گونه در تنگنا قرار نمي گرفتيم.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس