دو نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا از اظهارات ترامپ درباره مسلمانان انتقاد کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دو نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوی آمریکا روز جمعه از اظهارات «دونالد ترامپ» رقیب انتخاباتی خود درباره جمع آوری پایگاه اطلاعات مسلمانان در این کشور انتقاد کردند.

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد یک پایگاه اطلاعات مسلمانان را در آمریکا ایجاد و آنها را ملزم به ثبت اطلاعات خود در این پایگاه کند.

«جب بوش» فرماندار پیشین ایالت فلوریدا و «جان کاسیچ» فرماندار ایالت اوهایو که هر دو از نامزدهای بالقوه جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شمرده می شوند، این پیشنهاد ترامپ را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

بوش در این باره گفت: «این کار، اقدامی نادرست خواهد بود. این کار، اقدامی عجیب نیست، بلکه نشان از ضعف دارد.»

کاسیچ نیز در این باره گفت این پیشنهاد ترامپ ثابت کرد وی ارزش ندارد عهده دار امور کاخ سفید شود.

وی در بیانیه ای در این باره گفت: «این ایده که برخی افراد مجبور باشند به علت دین خود، مشخصاتشان را در دولت فدرال ثبت کنند، بر خلاف همه آن چیزی است که ملت ما در تاریخ به آن اعتقاد داشته اند. این اقدام، نمونه دیگری از تلاش برای ایجاد دودستگی میان مردم و قرار دادن آنها رویاروی یکدیگر است. دونالد ترامپ نمی تواند کشور ما را متحد کند و رهبری آن را در دست بگیرد.»

ترامپ ایده جمع آوری پایگاه اطلاعات مسلمانان در آمریکا را با ایده خود درباره مهاجران غیر قانونی مرتبط می داند. وی پیشتر خواستار اخراج حدود 11 میلیون مهاجر غیر قانونی در آمریکا شده بود.
از دیگر مواضع ترامپ می توان به درخواست وی برای تعطیلی مساجد در آمریکا اشاره کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس