خبرگزاری رویترز طی گزارشی به نقل از دو مقام ارشد فرانسوی از درخواست صریح آنها از آمریکا برای اقدام بیشتر و جدی‌تر در مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش مشرق، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امیدوار است واشنگتن را به اقدام بیشتر علیه گروه تروریستی داعش ترغیب کند اما مشخص نیست چگونه و تا چه حد می‌تواند بر بی‌میلی و خویشتن‌داری در این خصوص کاخ سفید غلبه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا فردا سه‌شنبه میزبان همتای فرانسوی خود در کاخ سفید خواهد بود تا درباره حملات مرگبار اخیر پاریس که منجر به کشته شدن 130 نفر شد و داعش مسئولیت آن را بمنظور نمایش توانایی خود برای ضربه زدن به اروپا بر عهده گرفت، گفت‌وگویی داشته باشند.

چند روز پس از وقوع حملات پاریس، آمریکا اعلام کرد که در زمینه اطلاعاتی و اطلاعات مربوط به عملیا‌ت‌‌های نظامی  همکاری و مشارکت بیشتری با فرانسه انجام خواهد داد و این گامی بود که به فرانسه برای هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه پس از حملات پاریس کمک کرد.

این در حالیست که مسئولان فرانسوی پیش از سفر اولاند به آمریکا و روسیه که طی روزهای آینده انجام خواهد شد، تمایل خود را نسبت به اقدام جدی‌تر و بیشتر آمریکا برای مبارزه با داعش پنهان نمی‌کنند.

یک مقام ارشد فرانسوی می‌گوید: «پیامی که ما می‌خواهیم به آمریکایی‌ها بدهیم کاملا ساده است و آن اینکه بحران در حال تبدیل شدن به نوعی خطر ایجاد بی‌ثباتی در اروپاست و حملات پاریس و بحران مهاجران و پناهجویان نشان می‌دهند که فرصت نداریم.»

مسئولان فرانسوی همچنین کاملا شفاف‌سازی می‌کنند که از استقرار نیروهای جنگی غربی سخن نمی‌گویند؛ اگرچه در خصوص استقرار نیروهای عملیات ویژه فرانسوی نیز بحث‌هایی وجود دارد.

آنها همچنین تأکید دارند که آمریکا می‌تواند در هفد قرار دادن داعش و ضربه زدن به این گروه تروریستی اقدام بیشتری انجام دهد.

یک مقام ارشد فرانسوی دیگر نیز در این باره می‌گوید: «قدت آمریکا در تئوری این اجازه را می‌دهد که ضربات بیشتری به داعش وارد کند. تازیدن دو ساله داعش در سوریه دیگر کافیست.»

بر اساس این گزارش، اوباما هفته گذشته طی اظهاراتی در آنتالیای ترکیه از تمایل خود برای کمک به فرانسه سخن گفت اما عملا هیچگونه تغییری در استراتژی آن حاصل نشد.

شامگاه 22 آبان حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ نزدیک به 130 تن منجر شد و بیش از 350 تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.

در پی این حملات زمزمه‌هایی از احتمال افزایش حضور نظامی غرب در منطقه مطرح شده است. درخواست فرانسه از ناتو یا اعزام نیروهای واکنش سریع به سوریه از جمله اقدامات احتمالی است که گفته می‌شود ممکن است در دستور کار پاریس قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس