نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی، تعدادی از مخفیگاه‌ها و مقرهای تروریست‌های داعشی و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری را در حومه حلب منهدم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی در این باره گفت جنگنده‌های ارتش، مخفیگاه‌ها و مقرهای گروه تروریستی داعش را در روستاهای حمیمه، عاکوله، تپه  احمر و شرق روستای کصکیص در حومه شرقی حلب هدف قرار دادند.

این منبع از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها و انهدام مقادیری سلاح و مهمات و خطوط کمک رسانی به آنها خبر داد.

منبع سوری همچنین از حملات هوایی ارتش سوریه به مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های داعشی در روستاهای رسم العبد و دیرحافر در شرق فرودگاه کویرس خبر داد. نیروهای ارتش چندی پیش محاصره سه ساله این فرودگاه از سوی تروریست‌ها را در هم شکسته بودند.

در حومه جنوبی حلب هم نیروهای ارتش سوریه یک خودروی سنگین تروریست‌ها و یک دستگاه خودروی مجهز به تیربار در اطراف روستای روستای  ابورئیل را با موشک هدایت شونده منهدم کردند. بر اساس این گزارش، ارتش سوریه با کمک متحدانش طی دو هفته گذشته به دستاوردهای بزرگی در نبرد خود با تروریسم تکفیری از طریق آزادسازی تعدادی از روستاها و شهرک‌ها و مزارع و تپه‌های استراتژیک در حومه جنوبی و جنوب غربی حلب دست یافته است به طوری که صدها خانواده بازگشت به منازل خود پس از آزادی مناطق مسکونی خود را آغاز کرده‌اند.

در حمص هم، حملات جنگنده‌های ارتش به انهدام تعدادی از مقرها و  استحکامات گروه تروریستی داعش در حومه شرقی و جنوب شرقی منجر شد.

یک منبع نظامی گفت جنگنده‌های ارتش،‌مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی تکفیری را در روستای تیرمعله در حومه شمالی حمص به شدت بمباران کردند که به انهدام تعدادی از آنها منجر شد. مقرها و تحرکات تروریست‌های داعشی در منطقه الحلابات در غرب شهر تدمر و  روستای الحفر و شهرک‌های مهین و حوارین در جنوب شرقی حمص هم هدف حملات جنگنده‌های ارتش قرار گرفت.

نیروهای ارتش سوریه طی 48 ساعت گذشته به موفقیت‌های دیگری در حومه حلب دست یافتند به طوری که دو کوه مشرف به شهرک مهین به نام مهین الکبیر و مهین الصغیر را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.

منابع میدانی پیشتر از کشته شدن دست‌کم 20 تروریست موسوم به جیش الفتح در مناطق مختلف ادلب خبر داده بودند. این گروه تروریستی با رژیم آل سعود و حکومت ترکیه مرتبط است.

این منابع از انهدام دو خودرو و سه مقر تروریست‌های جبهه النصره و کشته شدن 6 نفر در عملیات ارتش سوریه در روستاهای الناجیه و کنصفره در حومه جنوب غربی ادلب خبر دادند.

به گفته این منابع، نیروهای ارتش، مقرهای تروریست‌های گروه موسوم به حرکه احرارالشام الاسلامیه را در روستای الحامدیه در حومه معره النعمان به شدت گلوله باران کردند که به انهدام یک دستگاه خودروی حامل سلاح و مهمات و کشته شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد. احرارالشام از جمله گروه‌های تروریستی زیرمجموعه تشکل موسوم به جیش الفتح با افکار وهابی تکفیری است که از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم آل سعود برخوردار است.

همچنین در حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع جبهه تکفیری النصره در شهرک التمانعه در شرق شهر خان شیخون، 15 تروریست کشته شدند.

در ادامه جنگ داخلی میان گروه‌‌های تروریستی، دو فرد ناشناس، ابوعمر الانصاری از سرکردگان جبهه النصره به همراه دو نفر از همراهانش را در  اطراف روستای بسنقول در حومه جنوبی ادلب از پای درآوردند.

در دیرالزور هم جنگنده‌های ارتش،‌مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی را در روستای البولیل در 28 کیلومتری جنوب شرقی این شهر بمباران کردند که به انهدام تعدادی از مقرها و جنگ افزارها و کشته شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد.

منابع میدانی از انهدام تعدادی از خودروها و جنگ افزارهای تروریست‌های داعشی در حملات ارتش به مخفیگاه‌های آنها در روستای جنینه، انهدام کانون‌های تروریستی و هلاکت شمار زیادی تروریست در محله‌های حویقه والجبیلیه شهر دیرالزور خبر دادند.

عملیات ارتش سوریه در درعا هم همچنان ادامه دارد. یک منبع سوری از کشته  شدن شماری از تروریست‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در درعاالبلد خبر داد.

گروه‌های تروریستی در صفحات وابسته به خود در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به کشته شدن شماری از اعضای خود از جمله رکان تمام النیفاوی ملقب به رکان الحمصی اعتراف کردند که این تروریست پس از مجروح شدن برای مداوا به اردن منتقل شد،  اما بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید.تروریست‌های مجروح از درعا برای مداوا به بیمارستان‌های اسرائیلی و بیمارستان‌های اردن منتقل می‌شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس