کد خبر 499304
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه بررسی و دیگر پیگیری نشد.

به گزارش مشرق، "محمدعلی اسفنانی" سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به پیگیری طرح تحقیق و تفحص از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: وسعت کار تحقیق و تفحص در بحث زندان‌ها با توجه به مشکلات موجود بسیار زمان‌بر و پر هزینه‌ است.

اسفنانی تصریح کرد: اگرچه طرح تحقیق و تفحص از زندان‌ها بیشتر مربوط به بحث بازداشتگاه‌های خارج از زندان بود که این موضوع در جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و دیگر پیگیری نشد.

نماینده فریدون‌شهر، فریدون و چادگان با بیان اینکه وضعیت زندان‌ها در کشور نیاز به رسیدگی جدی دارد، اظهار کرد: ظاهرا دولت تاکنون اهمیت زندان و زندانی را درک نکرده و به آن پی نبرده است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم آنکه رئیس جمهور خود یک حقوقدان است و قاعدتا باید به این موضوع احاطه داشته باشد اما در بودجه سال 94 شاهد عدم اهمیت به بحث زندان‌ها بودیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: معتقدم زندان‌‌ها جزو نهادهای صددرصد مصرفی بوده و درآمدزایی ندارند اما صددرصد خدماتشان نیز الزامی است.

شایان ذکر است؛ بیستم اردیبهشت ماه سال 94 به منظور بررسی وضعیت رفاهی زندانیان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف، بررسی اردوگاه‌های نگهداری از محکومان مواد مخدر و بررسی نحوه اجرای قانون آیین‌نامه‌ها در مورد حقوق مادی، معنوی و شهروندی متهمان، نحوه نظارت دادستان‌ها بر بازداشتگاه‌ها و سازمان زندان‌ها و همچنین نحوه نظارت دادستان‌ها بر بازداشتگاه‌های تحت نظر نیروهای نظامی و امنیتی و مراجع دیگر تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به درخواست تعدادی از نمایندگان خانه ملت در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس کلید خورد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس