رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: امروز نقش ائمه جمعه،علما و مساجد در آگاه سازی جامعه با هدف پیشگیری از وقوع جرم تعیین کننده است.

به گزارش مشرق،  اصغر جهانگیر گفت : ائمه جمعه و علما در حقیقت متوليان اصلی شهر ها هستند چرا که به دلیل ارتباط دائمی با مردم از مسایل و مشکلات آنان اطلاع کافی دارند از همین رو استفاده از نقطه نظرات آنان کارگشا خواهد بود.

جهانگیر با اشاره به وضعیت زندانیان کشور گفت:۷۵ درصد از زندانیان کشور محکومان مرتبط با مواد مخدر هستند که از این تعداد ۴۵ درصد به طور مستقیم محکومان مواد مخدر هستند.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به جایگاه زندان در جوامع امروزی گفت: هر چند زندان یک پدیده مذموم در جوامع است ولی به دلیل نقش انکار ناپذیر آن در  تامین امنیت و سلامت جوامع نباید نهادهای ذیربط از آن غفلت نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد اگر ازآسیب های زندان غفلت شود این آسیب ها جامعه را با مشکلات
متعدد مواجه خواهد ساخت.

مشاور رئیس دستگاه قضا گفت : با توجه به اینکه درصد بالایی از زندانیان از طبقات محروم جامعه و  افراد فاقد شغل مناسب هستند ورود این افراد به زندان ها موجب آسیب های مضاعف به خانواده های آنان می شود و اگر توجه جدی به این موضوع نشود شاهد رشد چرخه جرم در کشور خواهیم بود.

وی با تاکید به نقش خانواده ها در سلامت جامعه گفت : در سال های اخیر پدیده شوم مواد مخدر و به تبع آن زندانی شدن افراد موجب گسست های جدی در کانون خانواده ها شده و این مساله جامعه را با بحران های جدی مواجه نموده است که ضروریست نهادهای مسئول نقش خود را ببرای پیشگیری از این بحران ها به طور کامل ایفا کنند.

رئیس سازمان زندان ها با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای کاهش تعداد زندانیان گفت : بعد از دیدار با ایشان با تشکیل کارگروهی و با استفاده از ظرفیت های قانونی،فقهی و مدیریتی طرحی آماده شده است که امیدواریم با اجرای آن و رویکرد مناسب دستگاه قضا شاهد کاهش تعداد زندانیان   باشیم.

در ادامه این دیدار، آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با اشاره به وضعیت قضایی کشور گفت: تصمیم گیری ها در حوزه قضایی باید با صلابت وقطعی  باشد تا خدای ناکرده جامعه دچار آسیب و تردید نشود.

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع ) به ضرورت تشکیل اتاق فکر در سیستم قضایی کشور با بهره گیری از قضات با سابقه تاکید نمود.

امام جمعه زنجان در پایان با قدردانی از زحمات صورت گرفته در موضوع کاهش جمعیت زندانیان
خواستار توسعه این اقدامات شد.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار که با حضور مقامات قضایی استان انجام شد، رئیس کل دادگستری استان زنجان در خصوص وضعیت قضایی و اقدامات صورت گرفته گزارشی ارائه نمود.

منبع: روابط عمومی سازمان زندان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس