کد خبر 499253
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۷

به دنبال افزایش تلاشهای پلیس بلژیک برای کشف سرنخی از مظنون فراری حملات پاریس، علاوه بر نعطیلی مدارس و مترو، رستورانها نیز تخلیه شدند و در هتلها منع امد و شد برقرار شد.

به گزارش مشرق، شبکه یورو نیوز گزارش داد، به دنبال افزایش تلاشهای پلیس بلژیک برای کشف سرنخی از مظنون فراری حملات پاریس، علاوه بر نعطیلی مدارس و مترو در پایتخت این کشور، همه رستورانها نیز تخلیه شدند و در هتلها منع آمد و شد برقرار شد.

شبکه خبری العربیه نیز از شنیده شدن صدای تیراندازی در مرکز این شهر خبر داد.

بروکسل از روز شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است. این پایتخت اروپایی روز یک شنبه نیز در بالاترین سطح هشدارهای امنیتی قرار گرفت که همچنان ادامه دارد. ﻧﺨﺴﺖ‌ﻭﺯﯾﺮ بلژیک اعلام کرده که ﭘﻠﯿﺲ ﺩﺭ ﭘﯽ ﺍﺷﺨﺎﺹ ﺑﺎ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﺍﻧﻔﺠﺎﺭی است.

افزایش تدابیر امنیتی در حالی اتخاذ شده است که پلیس بروکسل در مرکز شهر در حال انجام عملیات تحقیق و جستجو است.

مقامات بلژیکی به شهروندان مناطقی که پلیس در حال انجام عملیات است هشدار داده‌اند که حتی از ایستادن در مقابل پنجره‌ها خودداری کنند.

کشورهای اروپایی طی دهه های گذشته چنین تدابیر امینیتی شدیدی را تجربه نکرده بودند.

ﺑﻠﮋﯾﮏ ﻧﮕﺮﺍﻥ وقوع ﺣﻤﻼﺕ ﺍﻧﺘﺤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﺸﺎﺑﻪ حملات هفته گذشته ﭘﺎﺭﯾﺲ است که ﺑﻪ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻥ حدود 130 ﻧﻔﺮ ﻭ مجروحیت بیش از 300 ﻧﻔﺮ ﺍﻧﺠﺎﻣﯿﺪ.

سطح امنیت در بلژیک بعد از آن افزایش یافت که حدود یک هفته از حملات پاریس که 130 نفر در آن کشته شدند و تکفیری‌های «داعش» مسئولیت آن را برعهده گرفتند، می‌گذرد و این در حالی است که یکی از مظنونان این حادثه از بلژیک است و هنوز دستگیر نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس