کد خبر 497889
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

پلیس بلژیک 6 حمله جدید به افرادی که با حوادث خونبار پاریس در ارتباط بودند انجام داد.

به گزارش مشرق و به نقل از العربیه، بلژیک اعلام کرد که در عملیات ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش مشارکت خواهد کرد. این خبر پس از آن منتشر شد که پلیس بلژیک روز پنجشنبه شش حمله را در مناطق مختلف بروکسل در رابطه با بمبگذاری که خود را در خارج ورزشگاه ملی فرانسه منفجر کرد، انجام داد.
دفتر دادستانی فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت که این حملات به مناطقی صورت گرفت که مرتبط با "بلال هدفی" جوان 20 ساله‌ای بود که روز جمعه مواد منفجره‌ای را که به خود بسته بود منفجر کرد. این حملات در بروکسل و مناطق حومه نظیر اوکل، جته و مولنبیک بوده که به سنگر افراطی‌ها معروف است.
پلیس اعلام کرد که این حملات مناطقی را هدف قرار داد که شامل اقوام بلال هدفی، دوستان و دیگر افرادی که مستقیما با وی در ارتباط بودند، بوده است.
هدفی یکی از سه نفری بود که خود را در بیرون از ورزشگاه ملی فرانسه منفجر کرد که طی آن یک نفر کشته شد. وی زمانی خود را منفجر کرد که بازی دوستانه فوتبال میان آلمان و فرانسه با حضور 80 هزار تماشاگر از جمله "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در حال برگزاری بود.
بازرسان گفته‌اند که هدفی ملیتی فرانسوی داشته که در بلژیک زندگی می‌کرد و مدت زمانی را نیز در سوریه سپری کرده است.
پلیس همچنین یک نفر دیگر را در حمله‌ای جداگانه به "لائیکن" در حومه شمال غرب بروکسل که در ارتباط با حملات فرانسه بوده بازداشت کرد. این شخص ارتباطی با هدفی نداشته است.
این منابع اعلام کردند که نقش این شخس در حملات اخیر در حال بررسی است.

این در حالی است که پلیس فرانسه روز گذشته در ادامه عملیات ضدتروریستی خود به کلیسایی در منطقه سنت‌دونی، در شمال پاریس یورش برد.

این کلیسا نزدیک محلی قرار داشت که پلیس عملیاتی هفت‌ساعته را برای دستگیری مظنونان حملات تروریستی جمعه‌شب به پاریس اجرا کرد.

منابع خبری فرانسوی همچون فرانس24 نیز گزارش دادند که «دست‌کم» 2 تن در عملیات دیروز پلیس فرانسه در شمال پاریس کشته شدند.

شبکه تلویزیونی آر.تی.ال. گزارش داد که کشف موبایلی در سطل آشغالی نزدیک سالن کنسرت باتکلان در پاریس، پلیس را به محل اختفای مظنونان به مشارکت در حملات پاریس در سنت‌دونی هدایت کرد.

سالن کنسرت باتکلان جایی بود که تروریست‌ها جمعه‌شب با گروگان‌گیری تماشاگران در آن، 89 تن از آن‌ها را به قتل رساندند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس