رسانه آلمانی با فاش کردن «گزارش سری» ناتو برای نشست آینده وزرای خارجه در بروکسل، اعلام کرد که فعالیت نیروهای ناتو در افغانستان گسترش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، پس از تهیه یک گزارش طبقه‌بندی شده برای نشست آینده وزرای ناتو، قرار است این سازمان حمایت خود از نیروهای امنیتی افغانستان را گسترش دهد.

براساس این گزارش، ناتو موافقت کرده است که احتمال به اشتراک گذاشتن اطلاعات با نیروهای امنیتی افغانستان را بررسی خواهد کرد و این مسئله از حوادثی مانند حملات اخیر طالبان افغان جلوگیری می‌کند.

گزارش می‌افزاید که آموزش‌دهندگان نظامی ناتو قرار است به مناطق جنگی افغانستان اعزام ‌شوند و حفاظت از آن‌ها در مواقع بحرانی نیز از طریق پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف تأمین می‌شود.

به گزارش «آژانس خبری آلمان» (دی.پی.اِی) اگر چه این گزارش هنوز توسط ناتو تأیید نشده است اما یک سخنگوی ناتو گفته که اوضاع افغانستان در نشست وزرای وزرای خارجه عضو این سازمان در بروکسل در اول و دوم ماه دسامبر سال جاری میلادی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

13 هزار نیروی نظامی در مأموریت آموزشی و حمایتی جاری ناتو در افغانستان با نام «حمایت قاطع» حضور دارند و براساس این مأموریت، هرگونه فعالیت نظامی برای نیروهای ناتو ممنوع است.

پس از تصمیم اوباما مبنی بر کند شدن روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، چندی قبل دولت آلمان نیز تصمیم به گسترش حضور نیروهای آلمانی در افغانستان تا 980 نظامی گرفت که حدود 130 سرباز بیشتر از تعداد کنونی نیروهای این کشور در افغانستان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس