کد خبر 498217
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در ارتباط با بانک‌ها و طلافروشی‌ها یک بسته حفاظتی و امنیتی تهیه شده که به زودی به آنها واگذار می‌شود.

به گزارش مشرق، سید امیر مرتضوی عصر امروز در نشست با صنف طلافروشان که در حسینیه زرگرهای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید پیشگیری از وقوع جرم از مواردی است که قبل از اینکه به عهده پلیس باشد به عهده خود طلافروش است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: قبل از اینکه بخواهیم یک طلافروشی را تاسیس کنیم باید محلی آن را شناسایی نموده و پس از ان مبادرت به تاسیس مغازه طلافروشی در آن محل نماییم زیرا صنف طلافروشان همیشه در دید سارقان است.

مرتضوی عنوان کرد: فرد طلافروشی که بی احتیاط است هم برای خود مشکل درست می‌کند و هم برای همکاران خود، زیرا این حس باید همیشه در ما وجود داشته باشد که ممکن است هر لحظه اتفاقی بیفتد و اگر سهل‌انگاری از طرف خود طلافروش باشد بیمه پولی را به عنوان خسارت به وی پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما رسم است که تمامی فشارها بر دوش دستگاه قضایی و انتظامی باشد ولی در دیگر کشورهای دنیا پلیس و دستگاه قضایی تنها 20 تا 30 درصد به بحث حفاظت و پیشگیری ورود می‌کنند و بقیه آن بر عهده خود مردم است که باید از جان و مال خود دفاع کنند.

مرتضوی اظهار کرد: در ارتباط با بانک‌ها و طلافروشی‌ها یک بسته حفاظتی و امنیتی تهیه شده که به زودی به آنها واگذار می‌شود اما باز هم می‌گویم ما ابتدا باید خودمان در صدد رفع این مشکل برآییم.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی چک لیستی را در اختیار طلافروشان قرار می‌دهد و باید طلافروشان بر طبق این چک لیست ایرادها و نواقص خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع کنند.

مرتضوی بیان کرد: صنف طلافروشان باید به صورت مجتمعی کار و فعالیت نمایند و در جاهایی که پلیس به آنها اجازه می‌دهد باید مبادرت به تاسیس مغازه نمایند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: طلافروشان باید برای حمل و نقل طلاهای خود رویه‌های مختلفی را در پیش گیرند و نباید در یک زمان مشخص مبادرت به حمل و نقل طلاهای خود از یک نقطه به نقطه دیگر نمایند.

مرتضوی اظهار کرد: طلا فروشان ما باید از این شگردها درس گرفته و استفاده نمایند تا دیگر مشکلی برای آنها پیش نیاید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس