کد خبر 497898
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

امام جماعت مسجد پاریس و سخنگوی گروه ضد اسلام هراسی فرانسه به حادثه تروریستی روز جمعه در این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، وزیر کشور فرانسه در جریان ارائه گزارشی پیرامون جمعه خونین در پاریس، از تابعیت فرانسوی تعدادی از متهمان این اقدام تروریستی خبر داد.

به گفته منابع خبری غرب، ۵۷۰ شهروند فرانسوی عضو داعش هستند که فرانسه از این جهت از دیگر کشور های اروپایی پیشی گرفته است.

امام جماعت مسجد پاریس ضمن ادای احترام و قرار دادن گل بر قبور قربانیان این حادثه تروریستی اظهار داشت: جوانان فرانسه باید از جنگ نامقدس داعش به سلامت گذر کنند و هرگز به سمت تروریست‌ها متمایل نشوند.

«عبدالعلی مامون» افزود: کسانی که از داعش تبعیت و طرفداری می‌کنند؛ سخت در اشتباهند و بدانند که این گروه تروریستی، آنان را به سمت آتش دوزخ و مرگ می‌کشاند.

وی ضمن تاکید بر تعمق در آیات قرآن گفت: عملیات انتحاری و کشتار مردم بی‌گناه به هیچ وجه در اسلام تجویز نشده است.

عضو برجسته جامعه مسلمانان فرانسه تصریح کرد: عاملان این حملات وحشیانه، هیچ اهمیتی به مردم، دین و مذهب آنان نمی‌دهند؛ نه فرانسوی بودن برای آنان اهمیت دارد و نه انسان بودن.

همچنین، سخنگوی گروه ضد اسلام هراسی در فرانسه اظهار داشت: داعش بین مسیحیان، یهودیان و حتی مسلمانان فرق نمی‌گذارد و همه را می‌کُشد.

«یاسر لاووتی» افزود: این همدردی ما با بازماندگان حادثه روز جمعه پاریس، به معنای موافقت با حملات هوایی فرانسه به شهرهای سوریه نیست.

وی تاکید کرد: حملات هوایی فرانسه به شهرهای سوریه، حقوق بشر را زیر پا می گذارد چراکه حمله به شهرهای سوریه و کشتار مردم آن، هیچ کمکی به مقابله ما با تروریست در کشور خودمان، نخواهد کرد.

سخنگوی گروه ضد اسلام هراسی در پایان به علل گرایش جوانان فرانسوی به داعش پرداخت و گفت: وجود مشکلات اقتصادی و سیاسی و نیز تبعیض و فقر از جمله عوامل گرایش جوانان کشورهای اروپایی و به خصوص فرانسه به گروه‌های تروریستی همچون داعش است.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس