کد خبر 497831
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

دولت اسپانیا برای تأمین امنیت هواداران و اعضای دو تیم بارسلونا و رئال‌مادرید در اولین ال‌کلاسیکوی فصل، شمار نیروهای امنیتی را برای این بازی افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق،‌ فرانسیسکو مارتینس، دبیر سازمان امنیت وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که حضور نیروهای پلیس برای تأمین امنیت اولین ال‌کلاسیکوی فصل در روز شنبه هفته آینده به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

به دنبال حملات تروریستی اخیر در فرانسه و لغو دو بازی دوستانه از بیم تکرار بمب‌گذاری‌های تروریستی، در چند کشور اروپایی از جمله اسپانیا، پلیس برای تأمین امنیت رقابت‌های ورزشی به حالت آماده‌باش درآمده است.

مارتینس با اشاره به این موضوع در خصوص تمهیداتی که دولت اسپانیا برای مهمترین مسابقه فوتبال در این کشور در نظر گرفته است، گفت ما برای ال‌کلاسیکو تمهیدات شدید امنیتی در نظر گرفته‌ایم و قصد داریم شمار نیروهای پلیس را برای تأمین امنیت بازی به دو برابر افزایش دهیم. به این ترتیب حداقل هزار افسر از نیروی پلیس ملی اسپانیا و 1400 تن دیگر از مأموران امنیتی بخش خصوصی که به آنها باید پلیس شهری، نیروهای امدادی و امدادگران آتش‌نشانی را هم اضافه کرد، برای برقراری امنیت در ال‌کلاسیکو مأمور شده‌اند.

با وجود نگرانی مقامات اسپانیایی از احتمال بروز حوادثی مشابه به حملات اخیر پاریس، به هواداران گفته شده است که در شرایطی عادی می‌توانند به ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو بروند و اولین مصاف رودرروی تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا را تماشا کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس