کد خبر 497751
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

یکی از مرجع تقلید با بیان اینکه شهدای منا، یمن، فلسطین و ایران اسلامی مظلوم هستند، گفت: آه مظلومان نظام استکبار را منقرض می‌کند و خطر تکفیر و سلفی و داعشی‌ها به خودشان بازمی‌گردد.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی شامگاه چهار‌شنبه در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در دارالقران این مفسر قرآن کریم در قم برگزار شد، اظهار داشت: آنچه درباره تفسیر المیزان و یا هر تفسیر دیگری می‌توان عنوان داشت این است که تفسیر فرع بر قرآن‌شناسی است.
 
وی گفت: برخی‌ معتقدند که نازل شدن قرآن همانند فرود آمدن باران است و برخی دیگر نیز معتقدند که قرآن همانند طنابی از سوی خداوند به زمین آویخته شده است.
 
قرآن همانند مانند باران نازل نشده است
 
استاد سطوح عالی حوزه افزود: غالب مفسران می‌گویند نازل شدن قرآن کریم همانند باران است در این صورت باید عنوان کرد که باطن قرآن بوی آب و خاک می‌دهد؛ اما اگر نازل شدن قرآن را همانند آویختن طناب بدانیم در این صورت هم ریشه در خاک دارد و هم به عرش الهی متصل است.
 
وی بیان داشت: قرآن تنها نازل نشده است؛ بلکه همراه دارد و آن هم علی(ع) و اولاد علی(ع) است که در عالم بالا با هم بوده‌اند و در قلمروی طبیعت با قرآن آشنا نشدند چرا که آشنایی با قرآن در این دنیا قابلیت همراهی با آب کوثر را ندارد.
 
آیت الله جوادی آملی افزود: هیچ عاملی نمی‌تواند قرآن و اهل بیت(ع) را با هم جدا کند و آن کس که در زمین با قرآن آشنا شود آسمانی نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت(ع) در عرض الهی با هم بوده‌اند، افزود: آشنایی در دنیا با قرآن کریم این هنر را ندارد که انسان را آسمانی کند و اینکه در زیارت جامعه کبیره اوصاف فراوانی برای اهل بیت(ع) آمده بخاطر آن است که آنان از عرش آمده‌اند و با قرآن در عالم ملکوت با هم همراهی داشته‌اند.
 
کسی که زمینی فکر می‌کند؛ نمی‌تواند قرآن را بفهمد
 
این مفسر قرآن کریم ادامه داد: کسی که زمینی فکر می‌کند، نمی‌تواند قرآن را بفهمد و نازل شدن قرآن همانند آویختن طناب بدان معنی است که در عالم بالا قرآن به خداوند متصل است و سایر مفسران نیز در پایین قرار دارند و از آن بهره می‌برند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قدر و مقام شهید قابل بیان نیست و همه ما مدیون خون شهدا هستیم، افزود: شهید تا زمانی که خونش به زمین نریخته باشد زنده نمی‌شود؛ اما عالم هم اکنون زنده است و حیات دارد و این حیات برای عالمان در قبل از مرگ و بعد از مرگ است؛ اما برای مجاهدان و شهدا تنها بعد از مرگ است.
 
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه القاب برای انسان هنر نیست، افزود: کاری که شهید می‌کند و بعد از مرگش احیا می‌شود اما عالمان همین امروز حیات دارند که باید قدر این مقام را دانست.
 
وی گفت: گاهی قرآن کریم می‌فرماید انسان به دلیل کارهایی که انجام می‌دهد به خودش ظلم می‌کند و انسان مسئول است و روز قیامت از او سئوال می‌شود که با قلب و دل خود چه کرده است.
 
امیدواریم روزی حرمین شریفین از شر خائنان نجات یابد
 
آیت الله جوادی آملی، با بیان اینکه امیدواریم روزی حرمین شریفین از شر خائنان نجات یابد، افزود: جامعه اسلامی، شهدای منا و مکه و شهدای یمن و فلسطین و ایران اسلامی همگان مظلوم هستند و امیدواریم آه مظلومان نظام استکبار را منقرض کند و خطر تکفیر و سلفی و داعشی‌ها به خودشان بازگردد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس