درحالی خام فروشی در صنعت نفت همواره مورد انتقاد کارشناسان حوزه نفت و انرژی بوده که عملکرد وزارت نفت و مدیران بخش های مختلف این حوزه در دو دهه گذشته نتوانسته است کشور را از خام فروشی نفت و توسعه و تکمیل زنجیره های پائین دستی آن خارج کند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه یک، این موضوع در شرایط امروز کشور و تأکید چندساله رهبر انقلاب مبنی بر تحرک جدی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت اهمیت دوچندان یافته است. در کنار موضوعات فوق زمزمه هایی نگران کننده برای صادرات 4 میلیون بشکه نفت خام در روز شنیده می شود.

لذا، برنامه زنده ثریا امشب ساعت 19:30 با حضور کارشناسان این حوزه به بررسی عملکرد وزارت نفت در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور و عبور از شرایط شکننده فعلی می‌پردازد.

در این برنامه دکتر ابراهیمی اصل، مدیر عامل سابق شرکت ملی پتروشیمی و معاون سابق نظارت بر طرح ها و ساخت داخل وزارت نفت در دولت دهم و یازدهم به همراه مهندس علی رضا پیمان پاک، کارشناس حوزه انرژی و مدير پايگاه مطالعات راهبردي انرژي از راهبردهای عملیاتی برای مقاوم سازی اقتصاد در حوزه نفت و گاز خواهند گفت و به مواردی همچون اقتصاد بدون نفت، دلایل توسعه نیافتگی صنعت پالایش در کشور و چرایی ادامه خام فروشی مورد بررسی قرار می گیرند.

در برنامه امشب همچنین، قراردادهای نفتی از منظر توانمندسازی توان داخلی و مقابله با خام فروشی و صیانت از میادین نفتی، شاخصه های اقتصاد مقاومتی درصنعت نفت و تناسب ریل گذاری امروز مسؤولان صنعت نفت با این شاخصه ها بررسی شود. در سؤال نظرسنجی پیامکی برنامه امشب پرسیده شده است: به نظر شما شفاف شدن جزییات قراردادهای نفتی تا چه میزان به کاهش فساد و تأمین حداکثری منافع ملی منجر می شود؟ 1- زیاد  2- تا حدودی  3- کم

برای شرکت در این نظرسنجی می توان از هم اکنون عدد گزینه مورد نظر را به شماره پیامک 300001435 ارسال کرد. برنامه ثریا، با شعار "دیدبانی برای پیشرفت" چهارشنبه ها بعد از اخبار ساعت نوزده، از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس