کد خبر 496946
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

مستند «گل به دروزاه خودی» درمورد دسته گلی که تکنوکرات ها برای صنعت پتروشیمی کشور به آب داده اند امشب ساعت 23 توسط مجموعه "ثریا" از شبکه یک پخش می شود.

به گزارش مشرق، مستند «گل به دروازه خودی» از نگاه های بدون راهبرد تکنوکرات هایی می گوید که بر خروج کشور از شرایط شکننده اقتصادی اصراری ندارند و عمل کردشان کشور را به سمت وابستگی بیشتر و ضربه پذیری در برابر تحریم ها، از گذشته تا به حال سوق می دهد.

غفلت از توسعه پالایشگاه های کشور طی سال های متمادی و خام فروشی، در حالی در بدنه مدیریتی وزارت نفت وجود دارد که به سختی می توان کارشناسی یافت که از لزوم جلوگیری از خام فروشی نفت و گاز سخنی به میان نیاورده باشد اما سال ها است ریل مدیریت صنعت نفت کشور جز مقاطعی کوتاه آهنگ تغییر نمی زند.

امروز از سرگیری واردات بنزین به بهانه های واهی در حالی کشور را به شرایط شکننده دهه 80 باز می گرداند که تلاشی جدی در جهت توسعه زنجیره های میانی و پائین دستی صنعت نفت دیده نمی شود و حتی زمزمه هایی از خیز وزارت نفت برای صادرات 4 میلیون بشکه نفت خام در روز شنیده می شود.

مستند «گل به دروزاه خودی» بالاخره پخش می شود
در مستند «گل به دروازه خودی» شرایط حاکم بر تولید و مصرف بنزین کشور در دهه های گذشته خصوصا دهه 80 که مدیران را در شرایط تهدیدات خارجی به سمت تولید بنزین از پتروشیمی های داخلی هدایت داد، بررسی شده و همچنین به بحران های کمبود سوخت و بنزین در سایر کشورها اشاره شده است. در ادامه این مستند نیز تلاش شده است تا علل تداوم رویکرد خام فروشی در صنعت نفت و گاز کشور از زبان کارشناسان این صنعت مورد واکاوی قرار گیرد. 

شایان ذکر است، فصل اول مجموعه مستند «عبور از بن بست» در برنامه ثریا تهیه و تولید شده که سه شنبه شب ها پس از سریال شبانه از شبکه یک سیما پخش می شود. در این مستندها، مهم ترین چالش های اقتصادی ایران زیر ذره بین کارشناسان قرار می گیرند.

گفتنی است این مستند طبق اعلام روابط عمومی سازمان صداوسیما قرار بود پنجم آبان‌ماه از شبکه یک به روی آنتن رود که بنا به دلایلی، پخش این مستند تا امروز به تعویق افتاد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس