کد خبر 497472
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

مردی که با ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی تانگو، خود را زن صیغه‌ای معرفی کرده و با مردهایی که از نظر مالی مناسب بودند دوست شده و پس از اغفال، از آنان اخاذی می کرد در عملیات کارشناسان پلیس فتای کرمانشاه شناسایی و دستگیر شد.

اغفال مردان متمول با عنوان زن صیغه‌ایبه گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ علی شفیعی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه کرده و از مزاحمت و اخاذی اینترنتی شکایت داشت، لذا بررسی پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: در تحقیقات اولیه شاکی اظهار داشت که از طریق شبکه اجتماعی تانگو با فردی با عکس و نام دختر که حاضر به انجام ازدواج موقت بوده آشنا شده و پس از مدتی مجرم اعتماد وی را جلب کرده و در پی آن تعدادی عکس و اطلاعات خصوصی بین آنان رد و بدل شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به ادامه اظهارات شاکی پرداخت و گفت: شاکی در  توضیحات خود عنوان کرد که فرد مجرم از او خواسته که مبلغی پول را به حسابش واریز کند در غیر این صورت تصاویرش را در اینترنت منتشر خواهد کرد؛ شاکی هم در ابتدا مبلغ را پرداخت کرده، اما چون مجرم مبالغ بیشتری را تقاضا کرد به همین دلیل با طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کرده تا از اخاذی های بیشتر جلوگیری شود.

سرهنگ شفیعی اظهار داشت: پلیس با یک سری اقدامات سایبری شبانه روزی و بررسی صفحه متهم، مظنون را که پسری جوان با مدرک سیکل و شغل کارگری بود را در یکی از شهرستان های استان کرمانشاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کرده و تحت بازجویی قرار دادند.

وی با اشاره به این که دیگر شاکیان نیز شناسایی شده و پرونده تکمیل شده به همراه متهم به دادسرا تحویل داده شد، گفت: متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف و اذعان داشت که خود را زن صیغه ای معرفی کرده و با مردهایی که از نظر مالی مناسب بودند در شبکه اجتماعی تانگو دوست و پس از اغفال از آنان اخاذی می کرد. 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به کاربران توصیه کرد: با اعتماد بی جا به افرادی که در فضای مجازی با آنها آشنا می شوند، آبرو و حیثیتشان را به خطر نیندازند زیرا مجرمان با چهره‌هایی موجه و پیشنهادهایی فریبنده در کمین هستند تا آبرو و اموال دیگران را به تاراج ببرند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس