کد خبر 489718
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

پليس فتا نسبت به كلاهبرداري از شهروندان به بهانه برنده شدن در مسابقه راديويي، هشدار مي‌دهد.

 به گزارش مشرق، پليس فتا نسبت به كلاهبرداري از شهروندان به بهانه برنده شدن در مسابقه راديويي، هشدار مي‌دهد.

در پي تماس‌هاي مكرر شهروندان با شبكه‌هاي راديويي در مورد برداشت پول از حساب بانكي‌شان در زماني كه منتظر واريز مبلغ جايزه بودند، پليس فتا با حضور در راديو به شيوه‌هاي كلاهبرداري به نام مسابقات راديويي هشدار مي‌دهد.

چندي پيش شهروندي طي تماس با يكي از شبكه‌هاي راديويي اعلام مي‌كند زماني كه قرار بود از طريق كارت به كارت مبلغ جايزه مسابقه راديويي را دريافت كند، 16 ميليون تومان از حساب وي كم شده است. اين شهروند زماني بيشتر عصباني شد كه متوجه شد اصلاً در مسابقه راديويي برنده نشده و تماس گرفته شده با وي از طرف راديو نبوده است. اما اين فرد اولين قرباني اعتماد به يك تماس ناشناس كه خود را نماينده راديو معرفي مي‌كرد، نيست. چندي پيش پليس آگاهي تهران بزرگ چهار نفر را به جرم كلاهبرداري و اخاذي از شهروندان به بهانه برنده شدن در مسابقات راديويي بازداشت كرد.

اين افراد طي مدت هشت ماه دست به كلاهبرداري از شهروندان مي‌زدند. رئيس پليس آگاهي تهران درباره شيوه اين كلاهبرداران مي‌گويد: كلاهبرداران با تماس تلفني و اينكه جوايز از طريق خودپرداز به برندگان پرداخت مي‌شود افراد را به پاي خودپرداز مي‌كشاندند و از طريق كارت به كارت كردن حساب آنها را تخليه مي‌كردند.

وي گفت: اين متهمان در تماس تلفني با 500 نفر توانسته بودند حدود 200 ميليون تومان به جيب بزنند.

قطعاً اين شيوه كلاهبرداري همانقدر كه به ضرر مالي شهروندان است، وجهه شبكه‌هاي راديويي و فعاليت‌هاي سرگرمي آنها كه بخشي از آن را مسابقات تشكيل مي‌دهد، نيز مخدوش مي‌كند. سوءاستفاده كلاهبرداران از نام و برند يك شبكه راديويي پرطرفدار قطعاً بر اعتباري كه اين شبكه نزد شنونده‌هاي خود دارد، تأثير منفي مي‌گذارد. از اين‌رو يكي از شبكه‌هاي راديويي پيشقدم شده و با دعوت از پليس فتا، مي‌خواهد شنونده‌هاي خود را نسبت به شيوه‌هاي كلاهبرداري و اخاذي به بهانه برنده شدن در مسابقات راديويي آگاه و هوشيار سازد. علاقه‌مندان به پيگيري اين موضوع مي‌توانند امروز برنامه جوان ايراني سلام شبكه راديويي جوان را پيگيري كنند. در اين برنامه زنده سرپرست دايره تشخيص جرايم سايبري پليس فتا حضور خواهد يافت و درباره كلاهبرداري‌هاي اخير از مردم به واسطه مسابقات رسانه‌اي گفت‌و‌گو خواهد كرد.

منبع: جوان آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس