کد خبر 497468
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در مورد سایت‌های جعلی و تقلبی کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد و گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع) هنگام خرید بلیت مراقب کلاهبرداران باشند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، این روزها یکی از مهمترین دغدغه های زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) چگونگی رفت و برگشت، زمان رفتن، وسایل مورد نیاز، نحوه تهیه بلیت و..... است.

 سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشور، صدا و سیما و دیگر سازمان های مرتبط اطلاع رسانی های گسترده ای را در زمینه راهنمایی زائران و نحوه تهیه بلیت ارائه داده اند.

 تهیه بلیت اینترنتی یکی از راهکارهای موثر در کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت و زمان، آسایش و رفاه زائران است.

در این خصوص سرهنگ علیرضا آذردرخش سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه اصالت سایت های فروش بلیت اینترنتی بسیار مهم است، اظهار داشت: برپایی سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهمترین شگردهای مجرمانه ای است که در ایام مناسبتی صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: حساسیت زیاد، کمبود زمان و در نهایت دقت پایین کاربران در این ایام باعث به دام افتادن کاربران در هنگام خرید در سایت‌های جعلی و فیشینگ می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از سودجویان و مجرمان سایبری به امید کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به راه اندازی سایت‌های جعلی موسوم به  سایت‌های فیشینگ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران هستند و در نهایت از حساب ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می دهند.

این مقام مسئول افزود: مجرمان با طراحی سایت های شبیه سایت های اصلی که درگاههای بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد می کنند؛ بنابراین کاربران در هنگام خرید حتما به سایت اصلی وارد شوند و برای این کار به جای جستجو در موتورهای جستجو مثل گوگل یا یاهو و... بهتر است خود اسم سایت را در آدرس بار صفحه اینترنتی وارد کنند  و حتما از سایت های خرید کنند که نماد اعتماد الکترونیک دارد.

سرهنگ آذردرخش بیان داشت : هموطنان جهت آشنایی با راه کارهای مقابله با سایت های فیشینگ می توانند به آگهی های منتشر شده قبلی در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن بیان اینکه خرید کردن از سایت های مراجع رسمی راهکار مطمئنی است، گفت: تمامی سایت های مهم در فرم های ورود اطلاعات خود از پروتکل  https استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از شرکت های هواپیمایی غیر مجاز نیز اقدام به ارائه بلیت هایی می کنند که معتبر نبوده و سعی دارند از هموطنان عزیز کلاهبرداری نمایند بر همین اساس سازمان هواپیمایی کشوری برای ساماندهی عرضه بلیت پرو‌ازهای عتبات در ایام اربعین‌ حسینی اقدام به تهیه لیستی از شرکت های هواپیمایی مجاز و فعال در این زمینه و همچنین راهنمای تهیه بلیت و قیمت های مصوب نموده است که هموطنان عزیز می توانند به سایت http://www.cao.ir مراجعه کرده و اطلاعات تکمیلی در این زمینه را کسب نمایند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در خاتمه با اشاره به اینکه  دیگر نهادها و دستگاه ها نیز می توانند اقدام به راه اندازی سایتی نموده و مثلا اطلاعات هتل‌ها یا مهمان پذیرها را در آن بگذارند، خاطرنشان کرد: این امر به کاربران کمک می کند که در دام کلاهبرداران اینترنتی نیفتند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    پلیس فتا حواسش به همه چیز هست!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس